استان ها

مترو به زودی به هشتگرد می‌رسد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از دستور یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی این شورا که امروز یکشنبه هشتم دی ماه برگزار شد،  گفت: در جلسه هم‌اندیشی صبح امروز دو موضوع تهران ۱۴۰۰ و طرح توسعه مترو تهران به هشتگرد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او ادامه داد: در طرح تهران ۱۴۰۰، موضوعات گذشته شهر باید مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گرفت و بر این اساس شهرداری را به ارائه لایحه تهران ۱۴۰۰ ملزم کردیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لایحه ارائه شده از سوی شهرداری تهران به اندازه کافی محتوا نداشت، افزود: این موضوع در هیأت رئیسه مطرح و قرار شد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران لایحه را مجدد با تأمین نظر اعضای شورای شهر ارائه کند.

هاشمی با تأکید بر این نکته که لازم است برای سال ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی داشته باشیم، گفت: باید بدانیم که در این صده گذشته چه اتفاقاتی در شهر تهران افتاده است.

او در تشریح موضوع دوم که بررسی توسعه قطار تهران – گلشهر به هشتگرد است، گفت: قطار گلشهر به هشتگرد به زودی افتتاح و در این مسیر قطار‌های دو طبقه به کار گرفته می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: البته این اقدام نیاز به سوبسید دارد و به دلیل آنکه وضعیت مالی شهرداری خوب نیست، اعضای شورا این تقاضا را داشتند که جوانب توسعه ۲۵ کیلومتری متروی گلشهر به درستی انجام شود.

هاشمی تأکید کرد: از ابتدای احداث خط مترو تهران به گلشهر توسعه آن به سمت هشتگرد پیش‌بینی شده بود.

او با اشاره به مصوبه معاون اول رئیس جمهور درباره خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای پایتخت، گفت: مصوبه آقای جهانگیری در این باب آمده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا