بانک-بیمه-بورس

متقاضیان خرید سهام دولتی بیمه البرز تا پایان اردیبهشت فرصت دارند

به گزارش نقش نیوز، وزارت امور اقتصادی ودارایی از طریق این واگذاری به نمایندگی از دولت جمهوریاسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در شرکت‌های بیمه البرز واتکایی امین و بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و راواگذار خواهد کرد.

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، این واگذاری فرصت بینظیریرا برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایمعتبر فراهم می آورد و ویژگی بارز این واگذاری، بهرهمندیتمام ایرانیان از تخفیف ۲۰ درصدی است.

این گزراش حاکی است، سقف سرمایه گذاری هر شخصحقیقی (هر کد ملی)، بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شده است. پذیره‏ نویسی برای هر فرد دارای کد ملیامکان‏پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

بر این اساس، پذیرهنویسی واحدهای این صندوق برایاشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاریهای بورس و سامانه‏ های آنلاین معاملاتی و درگاههایغیرحضوری و حضوری بانک‏ های منتخب و برای اشخاص فاقدکد بورسی، از طریق درگاههای غیرحضوری و حضوری بانکهای منتخب صورت می‏ پذیرد. شروع پذیره‏ نویسی تاریخ14/2/1399 و پایان پذیرهنویسی 31/2/1399 خواهد بود.

بنا بر این گزارش، بانک های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی،رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان، پاسارگاد وقرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک های منتخب از تاریخ ۱۴ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه، آماده پذیره نویسی متقاضیانخریداری واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابلمعامله (ETF) هستند.

وزارت اقتصاد به شهروندان اکیدا توصیه می کند به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای پذیره نویسی از طریقدرگاه های غیر حضوری این بانک ها اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا