یادداشت

مثبت اندیشی، کارخانه تبدیل ایده به ثروت

شیوه ی تفکر هر انسانی یکی از ارزشمندترین دارایی هایی است که می تواند او را به یک انسان موفق و یا شکست خورده تبدیل نماید. کارآفرینان موفق، این موضوع را بهتر از هر کس دیگری درک می کنند. شاید برای تک تک مان پیش آمده باشد که در جمعی نشسته اید و ایده ی ذهنی استارت کاری را مطرح می کنید و ناگاه با هجمه ای از جملاتی که نمی شود و یا نمی گیرد ،روبرو شده اید و این امر سبب گشته تا نه تنها آن ایده بلکه برای همیشه تمامی ایده های ذهنی تان را فراموش کنید و هیچگاه آن ها را جدی تلقی نکنید. بله این همان سرکوب افکار کارآفرینی است. سرکوب افکاری که روزی در ذهن انسان هایی همانند ما خطور کرده و امروز از آن ها انسان هایی موفق ساخته است. کارآفرینانی که بیشتر از آنکه با مدرک تحصیلی خود مشهور شده باشند، با روحیه ی خستگی ناپذیر و اراده های محکم خود مشهور شده اند. کارآفرینی یک مقصد نیست، بلکه یک مسیر هیجان انگیز و پرمخاطره است که هرگز خط پایانی ندارد. تفکر مثبت و مثبت اندیشی؛ ابزار اصلی کارآفرینی است. تفکر مثبت با نگرش مثبت آغاز می شود. نگرشی که هرگز از یاس اطرافیانش کوچکترین تاثیری نمی پذیرد. مطمئن باشید که بازار افکار منفی همیشه داغ است و اکثر افراد قبل از آنکه به نیمه ی پر لیوان بنگرند، در ابتدا نیمه ی خالی آن را می بینند.

البته کارآفرینی و مثبت نگری دائمی و جا نزدن در برابر انبوهی از مشکلات مایوس کننده، کار ساده ای نیست و شاید همه ی آدم ها نتوانند از عهده ی آن برآیند. کارآفرینان خط تولید ثروت اند و با تلاش متعهدانه و با به جان خریدن مخاطرات و در نظر گرفتن ریسک های موجود، ارزش های مادی و معنوی جدیدی می آفرینند. مطالعات اخیر نشان می دهد که اگر خود را در موضع پیروزی و قدرت قرار دهیم ،بطور قابل توجهی می توانیم شانس موفقیت خود را در راه اندازی یک کسب و کار افزایش دهیم. تفکرمثبت، مسری بوده و هنگامی که گسترش می یابد ایده های جدید، مشتری های جدید و سطحی جدید از کسب و کار را پدید می آورد.
بنابراین تفکر متفاوت ،همان موردی است که کارآفرینان را از سایر افراد اجتماع متمایز می سازد. احساس ما نسبت به یک موقعیت معمولا از درک ما از آن موقعیت نشات می گیرد. به همین علت عده ای از ما با عجله و شتابزده انگیزه های دیگران در شروع کسب و کار را مورد قضاوت قرار می دهیم. آگاهی از افکار، تفکر منطقی و مثبت اندیشی همان ابزارهای ساده ای هستند که کارآفرینان مطرح دنیا به خوبی از آن ها بهره مندند.
نباید از آینده ترسید و هرگز به خاطر خطایی کوچک در گذشته، مدام خود را مورد شماتت قرار داد. کافی است که به توانایی های خود شک کنیم. این دقیقا همان نقطه سقوط و شکست است. حتی ذره ای تفکر منفی نه تنها باعث تضعیف عملکرد ما خواهد شد ؛بلکه با لطمه به اعتماد به نفسمان تمام نقاط مثبت و مهارت های ذهنی مان را فلج خواهد کرد و مداومت در مکالمات درونی منفی در محوریت کسب و کار بدون تردید شما را هر روز بیش از دیروز از مسیر کارآفرینی دور خواهد کرد.

اگر در دنیای کسب و کار، اطراف شما را انسان های منفی نگر احاطه کرده اند، آدم های دور و برتان را تغییر دهید و معاشرت خود را بیشتر با آدم های خوش بین افزایش دهید. از بیان نمودن هیج ایده ی ذهنی نترسید. ایده هایی که زاده ی افکارتان هستند، اگر بیان نشوند، هرگز به منصه ی ظهور نخواهند رسید و در ضمیر ناخودآگاه شما به فراموشی سپرده خواهند شد.
نمی توان نشست و منتظر موفقیت بود. هیچکسی یک شبه به یک کارآفرین موفق تبدیل نشده است. با مبنا قرار دادن و ارزیابی های روشن و منطقی از حقایق بدست آمده از تفکر منطقی برای ایجاد باور مثبت استفاده کنید. البته باید یادآوری نمود که مثبت اندیشی صرف، راه حل همه مسائل نیست و باید از مثبت اندیشی به همراه عقل سلیم بهره مند شد. در واقع افکار مثبت ما همان پشتیبان واقعی برای رسیدن به اهداف ذهنی مان است که می تواند از ما یک کارآفرین تمام عیار و موفق بسازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا