استان ها

معاون وزیر بهداشت: به زندگی با کرونا باید عادت کنیم

به گزارش نقش نیوز، دکتر ایرج حریرچی یکشنبه در حاشیه نشست ستاد  مدیریت بیماری کرونا در خوزستان در استانداری خوزستان اظهار داشت: در پاییز و زمستان قطعا با بیماری بیشتری نسبت به تیر و خرداد و مرداد مواجهیم برای همین باید برنامه ریزی های ما منطبق با وجود کرونا باشد.

وی افزود: تصور بر این  است که همه کشورهای نیم کره شمالی زمین  در پاییز و زمستان شرایطشان سخت تر خواهد بود  به همین دلیل باید متناسب با شرایط برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکید کرد: در حال حاضر ما با یک دوگانگی شامل مقابله با اثرات بیماری زایی و مبارزه با اثرات اقتصادی کرونا رو به رو هستیم، در برخی اقشار فشار اقتصادی زندگی و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می هد برای همین اگر رسانه ها، اساتید و دانشگاه ها تنها مساله سلامتی  را مد نظر قرار دهند و معیشت را  کنار بگذارند واقعا بر روند کرونا اثر بخش نیست و در اینده نزدیک اثرات بدی خواهد داشت.

وی با اشاره به ارایه سه استراتژی برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد:  در خواست اول ما این است که فاصله گذاری هوشمند و رعایت مسایل بهداشت فردی تا حداکثر ممکن با سیاست گذاری در استان انجام شود  و فاصله کی ا. به خداکثر برسانیم.

حریرچی استراتژی دوم را ایزوله کردن بیماران نام برد و گفت: استراتژی سوم نیز شناسایی افرادی است  که با مبتلایان ارتباط نزدیک دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا