سیاسی

نارضایتی رئیس جمهور از روند پرداخت تسهیلات به بخش‌های آسیب‌دیده از کرونا

به گزارش نقش نیوز علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح دومین هتل پنج ستاره مازندران در شهر بابلسر گفت: دولت بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از بخش های آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است جهت حمایت از این بخش ها به آنها اعطا شود.

وی با بیان اینکه از ده بخش اقتصادی آسیب دیده از ویروس کرونا سه حوزه مربوط به وزارت میراث فرهنگی می شود ، افزود: متاسفانه با وجود تاکید رئیس جمهور به وزرا و بانک های عامل اما پرداخت این تسهیلات  به کندی انجام می شود.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به نارضایتی رئیس جمهور از روند پرداخت بسته های حمایتی به بخش های آسیب دیده اشاره کرد و گفت: در تازه ترین جلسه هیات دولت ایشان به همه وزرا برای تسریع در پرداخت تسهیلات تاکید کردند.

مونسان گردشگری را در کنار صنعت و کشاورزی مهم ترین بخش اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: بازگشت گردشگری به چرخه اقتصادی کمک بزرگی به کشور برای عبور از خسارات کرونا خواهد کرد.

فعالیت ۲ هزارو ۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور 

وزیر میراث فرهنگی همچنین به پروژه های گردشگری در حال ساخت کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه گردشگری در حال اجرا هستند که از این تعداد ۵۰۰ پروژه  مربوط به بخش هتلینگ است.

مونسان همچنین با بیان اینکه تلاش ما بهره برداری از پروژه های گردشگری با پیشرفت بیشتر است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان امسال ۲۲۰ پروژه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی این پروژه ها را برای آینده گردشگری کشور بسیار پر اهمیت عنوان کرد و تاکید کرد: فقط در دوره دولت دوازدهم بیش از پنج هزار موافقت اصولی سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری اعطا شد که نشان دهنده استقبال سرمایه گذاران از صنعت گردشگری کشور است و تسهیل سرمایه گذاری در این بخش است .

وزیر میراث فرهنگی همچنین به حجم بالای اشتغال در صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت : این مسئله نشان می دهد که گردشگری علاوه بر درآمدزایی می تواند در حجم بالایی،مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.

گفتنی است همزمان با سفر  وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی دومین هتل پنج ستاره استان مازندارن در شهر بابلسر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

هتل میزبان با سرمایه گذاری  ۳۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شد که به صورت مستقیم برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا