اجتماعی

نصب ۱۰ دستگاه خوددريافت پسماند خشک در پایتخت؛ به زودی

به گزارش نقش نیوز، صدرالدینعلیپور با اعلام این خبر گفت: با نصب دستگاه های RVM به زودیشهروندان تهرانی با ارائه بطری های استفاده شده و قابل بازیافت می توانندمبالغ مربوط به آن محصول را به صورت مکانیزه دریافت کنند. شهروندان ازاین طریق به سادگی می توانند نقشی در امر تفکیک زباله از مبدا و حفاظتاز محیط زیست داشته باشند.

وی در خصوص ویژگی های دستگاه خوددریافت پسماند خشک عنوان کرد: RVM، دستگاهی است که برای دریافت اقلام قابل بازیافت مانند بطری هایخالی شیشه ای، پت، قوطی های فلزی و …. طراحی شده و با ارائه رسيدكاغذي به كاربر روشی مفید و مناسب برای ترويج فرهنگ تفکیک در مبدا وبازيافت آسان و مكانيزه است.

علیپور با اشاره به دو ویژگی ذخیره سازی و کاهش حجم بطری‌ها توسطدستگاه RVM نیز گفت:   البته مسائلی همچون تراکم جمعیت، دسترسیساده برای تخلیه و ایجاد امنیت مکانی باید قبل از نصب دستگاه مورد توجهقرار گیرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه این دستگاه ها حیناستفاده به صورت آنلاین تحت نظارت سازمان قرار دارند، افزود: این دستگاهمی تواند در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های بزرگ، مراکز خرید ونصب شود. از فواید استفاده از این دستگاه ها می توان به کاهش حجم زبالهو هزینه های جمع آوری، تقویت فرهنگ شهروندی در حوزه تفکیک پسماند ازمبدا و بازیافت و کاهش نیروی انسانی برای جمع آوری زباله های شهریاشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا