ورزشی

 تاریخ‌سازی کردم

نعمتی؛دارنده سه مدال طلا در تاریخ پارالمپیک گفت: خوشحالم که به نخستین ورزشکاری تبدیل شدم که این افتخار را به دست آورده است.

به گزارش نقش نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی ایرنا، زهرا نعمتی درباره کسب مدال طلای تیراندازی با کمان در اسلحه ریکرو در بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو گفت: خیلی خوشحالم. افتخار بزرگی بود که نصیب من شد. از همه مربیان و مسوولان کمیته ملی پارالمپیک تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: این یک لحظه تاریخی بود. تنها کسی بودم که هم پرچمدار المپیک و هم پارالمپیک بودم. اکنون نیز در تیراندازی با کمان پارالمپیک تاریخ‌سازی کردیم و تنها ورزشکاری هستم در تاریخ این رشته سه مدال طلا به دست آورده‌ام.نعمتی که دیدار نهایی را با «تیر طلایی» به سود خود رقم زد، گفت: نمی‌دانم چگونه تیر طلایی را زدم. این تیر را به خدا واگذار کرده بودم و خود خدا نیز کارسازی این شلیک را کرد.وی با اشاره به ناگذاری کاروان اعزامی ایران به نام «سردار دل‌ها» افزود: این موفقیت به برکت نام سردار دل‌ها بوده است و خوشحالم که به برکت این نام صاحب مدال طلا شدم.

گفتنی است،بازی‌های پارالمپیک (به فرانسوی: Paralympiques) یا بازی‌های پاراالمپیک یک رویداد چند ورزشی است که برای ورزش‌کاران دارای معلولیت‌های جسمی و ذهنی برگزار می‌شود.مسابقات پارالمپیک که مهم‌ترین و مورد توجه‌ترین مسابقات ورزشی جهان برای افراد کم‌توان است از سال ۱۹۶۰ تاکنون هر چهار سال یک‌بار به‌طور منظم برگزار شده و از سال ۱۹۸۸ پس از برگزاری مسابقات المپیک و در همان شهری که المپیک میزبانی می‌شده، انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا