سیاسی

نوبخت : تخصیص 32 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش نقش نیوز، محمدباقر نوبخت عصر امروز در شورای مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه حضور مسؤولان کشوری در استان‌ها زمینه اعلام مطالبات مردم به مسؤول کشوری را فراهم می‌کند، اظهار کرد: از اعلام نظر و مطالبات نمایندگان مردم زنجان در مجلس و استاندار زنجان در جلسه تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه جمع‌بندی از عملیات اجرایی ناشی از سفر مسؤولان کشوری به استان‌ها باید اتفاق بیفتد، بیان کرد: استان زنجان باید سهم و نقش خود در جهش تولید را ایفا کند و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز باید برنامه استان‌ها را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه در رئیس جمهور در سفر به استان زنجان بالغ بر 46 طرح با 751 میلیارد تومان منابع مالی مصوب شده بود، ادامه داد: در عمل به مبلغ یک هزار و 355 میلیارد تومان هزینه شده که 178 درصد از نظر بودجه‌ای وعده داده شده را شامل می‌شود.

نوبخت با اشاره به بررسی و ارزیابی استان زنجان در سفرهای انجام شده و بررسی مستمر پروژه‌ها عنوان کرد: نیمی از هزینه ریالی در پروژه تعهد گرفته می‌شود تا دستگاه مربوطه در زمان مناسب این اقدام را انجام دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پس از پرداخت اعتبار تاخیر در پروژه‌ها قابل پذیرش نیست، تاکید کرد: پروژه‌های بررسی شده امروز باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار واحد مسکن محرومان و 27 طرح و پروژه برای استان زنجان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این پروژه در بخش صنعت، خدمات و نوآوری پیش‌بینی شده است که 6 هزار و 646 میلیارد تومان برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان اینکه 13 میلیون و 136 هزار دلار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها 6 هزار و 792 فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه هنوز هم در جنگ هستیم بیان کرد: باید در جنگ اقتصادی نیز به نحوی فعالیت کنیم که دشمن از فعالیت ما مطلع نشود.

وی با اشاره به اینکه از یکم مهرماه یکسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، گفت: 32 هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هزینه می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه 14 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم هزینه شده است، تاکید کرد: این اقدام در زمانی انجام می‌شود که آمریکا در تلاش بر بهم زدن اقتصاد کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا