استان هاخراسان رضویویژه

نیمی از شرکتهای تعاونی تربت‌حیدریه فعال هستند

رضا بهنام- خراسان رضوی- علی‌اکبر اسماعیل‌پناه به مناسبت هفته تعاون (۱۳ تا ۱۹ شهریور) با بیان مطلب فوق گفت: واحدهای تعاونی فعال در این شهرستان ۱۴ هزار و ۳۷۹ عضو دارند.

وی در ادامه حجم سرمایه اولیه شرکتهای تعاونی‌ تربت‌حیدریه را  ۱۱۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: غیرفعال بودن برخی واحدهای تعاونی همچون تعاونی مسکن ناشی از پایان زمان فعالیت آنها است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه افزود: شمار اعلامی اعضای کل شرکتهای تعاونی این شهرستان بدون احتساب سهامداران واحدهای تعاون سهام عدالت است. وی ادامه داد: گرایش شرکتهای تعاونی تربت‌حیدریه فعالیت در حوزهه‌های توسعه و عمران، توسعه روستایی، بافت فرش، کشاورزی، تامین نیاز مصرف‌کنندگان، اعتبار مالی، مسکن، امور معدنی و تولید صنعتی است.
اسماعیل‌پناه در ادامه تعهد ایجاد اشتغال امسال را در تربت‌حیدریه دو هزار و ۹۴۱ شغل اعلام و بیان کرد: تاکنون برای ۶۱۹ نفر از جوانان جویای کار در این شهرستان شغل ایجاد شده است.
وی تعهد امسال انعقاد قرارداد در قالب “طرح کارورزی دانش‌آموختگان” را نیز ۷۵ نفر ذکر و بیان کرد: تاکنون از این تعداد ۲۰ مورد قرارداد در تربت‌حیدریه منعقد شده ‌است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه همچنین گفت: تعهد معافیت بیمه‌ای امسال نیز برای ۶۰ نفر است که تاکنون ۵۵ نفر معادل ۹۲ درصد از این معافیت در سطح شهرستان استفاده کرده‌اند.

وی افزود: میزان اعتبار ابلاغ شده مشاغل خانگی هم برای امسال ۱۰ میلیارد ریال است که متقاضیان آن در تربت‌حیدریه در حال طی روند تشکیل پرونده و معرفی به بانک هستند.

اسماعیل‌پناه همچنین به تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا اشاره و بیان کرد: تعداد واحدهای واجد شرایط دریافت تسهیلات در تربت‌حیدریه سه هزار و ۶۶۱ واحد با اشتغال شش هزار و ۷۸۶ نفر و تسهیلات آنها حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۹۶۵ واحد از این تعداد که دو هزار و ۵۱۶ نفر شاغل دارند برای دریافت ۲۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: مبلغ تسهیلات پرداخت ثبت شده این شهرستان در “سامانه کارا” نیز تاکنون ۴۹ میلیارد ریال است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا