یادداشت

همه افراد دارای 34 توانایی هستند!!

گام اول برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارها و به تبع آن رویای ثروتمند شدن انتخاب هدفی مناسب و درخور تلاش های ماست. ساده تر بگوییم، اگر دوست دارید روزی یک یک میلیون درآمد داشته باشید باید به اندازه یک میلیون تلاش کنید. بنابراین داشتن یک برنامه اصولی و هدفمند ،لازمه رسیدن به موفقیت است. موفقیتی که در راس آن هدفی دست یافتنی ، مشخص و روشن، قابل اندازه گیری و البته مهم تر از همه این ها واقعی قرار دارد. چرا که بسیار از افراد تنها در رویاهایشان اهداف خود را دنبال می کنند، حال آنکه برای رسیدن به اهداف ذهنی باید تلاش شبانه روزی را چاشنی رویا پردازی ها کرد و این درست نقطه تقابل آدم های موفق واقعی و آن هایی که تا آخر عمر دوست دارند که موفق شوند می باشد. در راه رسیدن به هدف ذهنی خود از استعدادهایتان بهره بگیرید. در بررسی های انجام شده مشخص شده است که همه افراد دارای 34 توانایی هستند که از این 34 توانایی، تنها 5 توانایی برجسته در هر فرد وجود دارد که همان استعدادهای اوست. به همین علت افراد موفق در کسب و کارها عموما همان کسانی هستند که بر روی توانایی ها و استعدادهای خود تمرکز می کنند نه روی نقاط ضعف خود.

افراد ثروتمند و موفق در دنیا تنها بر روی پولشان سرمایه گذاری نمی کنند، بلکه آنچه از پول برای آن ها ارزشمندتر بوده ،زمان است. اهداف و افکار خود را زمان بندی کنید و در نهایت از هر یک اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت یک هدف را که احتمال دستیابی به آن بیشتر است و با توجه به فاکتورهای ذکر شده رسیدن به آن در اولویت فکری شما قرار دارد را انتخاب نمایید. به این ترتیب شما دارای مجموعه ای از اهداف هستید که تنها باید برای عمل مقدماتش را فراهم نمایید. بطور مثال اگر قرار است تا 5 سال دیگر یک شعبه دیگر از شرکت تان را تاسیس کنید آن را مکتوب کنید. باید سفت و سخت به اهدافمان بچسبیم و برای بدست آوردنشان تلاش کنیم. معنا دار بودن اهداف، نکته کلیدی فرایند دستیابی به موفقیت است. با هدفمندی و یافتن راه های صحیح دستیابی به اهداف، تغییرات مطلوبی را می توان در زندگی بوجود آورد و از آن نهایت بهره را برد.

برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف به همین جا ختم نمی شود. ببینید کی، کجا و به کمک چه کسانی به اهداف خود دست می یابید. با وجود ابتکارات در تبیین هدف های زندگی مان، امکان تحقق یافتن غیر ممکن ها برایمان فراهم خواهد شد. به این باور برسید که اهداف هوشمندانه تقریبا هر هدفی را به واقعیت تبدیل می کند.  باید پذیرفت کسانی که امروزه در صدر ثروتمند ترین مردان و زنان جهان قرار گرفته اند لزوما فرزندانی که ثروت زیادی به آن ها رسیده است و یا از راه نامشروع کسب نموده اند، نمی باشند. بلکه قریب به اتفاق آن ها کسانی هستند که برای اهداف ذهنی خود ارزش قائل بوده و برای پروراندن آن لحظه از تلاش و کوشش فرو گذار نبوده اند. بدون هدف هیچ کاری امکان پذیر نمی باشد. هدف معنای هر حرکتی است. بعضی از اهداف بزرگ نه تنها زندگی افراد را متحول می کنند، بلکه زندگی بشریت را رقم می زنند. از اینرو همین هدف ها و آرزوهای بزرگ و کوچک هستند که زندگی ما را زیباتر کرده و به آن جهت می بخشند. شاید شروع کردن و جامه عمل پوشاندن به اهدافمان در استارت کار کمی ترسناک بنظر برسد. ولی مطمئن باشید که هر گام هرچقدر سخت، مسیر رسیدن به موفقیت تان را هموارتر می سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا