فرهنگی

همکاری شهرداری تهران و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور جهت درختکاری در نوار مرزی دامنه جنوبی البرز

به گزارش نقش نیوز، دکتر مسعود منصور، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست با مهندس مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران که با حضور مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، شهرداران مناطق ‌‏۲۲ و ۱۳ و دیگر مدیران برگزار شد، گفت: شهرداری تهران و منابع‌طبیعی فصل همکاری مشترک زیادی دارند که توسعه فضای سبز و ‏درختکاری از جمله موارد مهم آن است.
منصور در ادامه افزود: با همکاری شهرداری در نوار مرزی دامنه جنوبی البرز درختکاری انجام می‌شود تا از گسترش ساخت و سازهای غیر ‏مجاز شهری جلوگیری گردد.
معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به تفاهم‌نامه وزیر جهاد کشاورزی با دکتر حناچی شهردار تهران اشاره داشت و گفت: این نشست در ‏راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه مدیریت پارک‌های جنگلی، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز برگزار ‏شده است.
‏گفتنی است در این نشست مقرر گردید، پیرو رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر توقف ساخت و ساز در نوار جنوبی البرز، پروژه های مشترک جنگلکاری فی مابین شهرداری و منابع طبیعی در این محدوده تعریف گردد. همچنین شهرداری تهران باید در مدت زمانی کوتاه طرح‌های مدیریت پارک‌های جنگلی و طرح توسعه فضای سبز حریم شهر ‏تهران را تدوین و به اداره کل منابع‌طبیعی استان تهران ارسال نماید.‏
لازم به ذکر است در این جلسه موضوعاتی چون تعیین تکلیف دفترچه های طرح مناطق ظرف مدت یکماه، انجام هماهنگی های لازم در راستای بهره برداری از ساختمانهای واقع در بوستان چیتگر و یاس شمالی، سند دار شدن کلیه بوستانهای شهر تهران و… مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا