آخرین اخبار

وزرای خارجه ایران و مالزی بر ضرورت استفاده از تجارت تهاتری تاکید کردند

به گزارش نقش نیوز «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در دیدار ویدیوکنفرانس با «داتو هشام‌الدین حسین» وزیر امور خارجه مالزی درخصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و جهان اسلام گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت‌وگو بر ضرورت استفاده از مکانیزم تجارت تهاتری برای انتفاع بیشتر دو ملت تاکید و نهایی کردن قرارداد تعرفه ترجیحی و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را از دیگر راه‌های بسط و توسعه تجارت دوجانبه دانستند.

ظریف و هشام‌الدین حسین همچنین بر تلاش برای نهایی کردن قرارداد تعرفه ترجیحی و برگزاری نشست کمیسیون مشترک را مورد توافق قرار دادند.

ظریف با توجه به جایگاه مالزی به عنوان عضو فعال سازمان همکاری اسلامی، از وزیر امور خارجه مالزی دعوت کرد در حل  بحران یمن از طریق سیاسی، به عنوان تنها راه حل، ایفای نقش کند.

وی همچنین از هرگونه ابتکار مالزی برای استقرار صلح و خاتمه یافتن بحران یمن را اعلام کرد و گفت: فعالانه برای تحقق صلح در یمن کمک خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه از موضع صحیح و اصولی مالزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.

«داتو هشام‌الدین حسین»   هم در این گفت و گو وزیر امور خارجه مالزی نیز تغییرناپذیر بودن موضع مالزی در خصوص فلسطین و جایگاه فلسطین در قلب مردم مالزی را مورد اشاره قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا