سیاسی

٢٠ هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه اجاره اختصاص یافت

به گزارش نقش نیوز، «محمد اسلامی» عصر امروز جزئیات وام ودیعه مسکن مستاجران که امروز در جلسه هیات دولت به تصویب رسید، را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی، گفت: برای موضوع ودیعه مسکن مستاجران که امروز اول مردادماه در جلسه هیات دولت به تصویب رسید در حدود ۲۰ هزار میلیاردتومان منابع در نظر گرفته شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه ودیعه مسکن به دو گروه تعلق می‌گیرد، توضیح داد: کارمندان دولت و کارگرانی که حقوق‌بگیر ثابت هستند و خانوارهای پنج نفره هستند (پدر و مادر و سه فرزند ) و بیشتر و همچنین خانه‌اولی‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند در اولویت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن هستند.

اسلامی ادامه داد: مبلغ تصویب شده شامل ۵۰ میلیون تومان برای شهر تهران، ۳۰ میلیون تومان برای شهرهای بزرگ (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) و ۱۵ میلیون تومان برای سایر شهرهاست.

وی اظهار امیدواری کرد تا بانک های عامل این تسهیلات را با حداقل معطلی به واجدان شریاط پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: افراد واجد شرایط استفاده از این تسهیلات با دریافت نامه ای از محل کارهای خود که تضمین کننده کسر از حقوق ماهیانه آنها باشد، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و ضمانت بیشتری برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته نشده است.

اسلامی داشتن اجاره نامه رسمی معتبر را شرط دریافت کمک ودیعه مسکن برشمرد و گفت: پرداخت هزینه کارمزد بانکی، سود تسهیلات بانکی ۱۳ درصد و استرداد اصل مبلغ تسهیلات به بانک بعد از سررسید اجاره نامه از شروط دریافت این تسهیلات است.

به گفته وی، خانوارهای تحت پوشش سازمان‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی نیز این تسهیلات را دریافت می کنند که در خصوص این خانوارها، پرداخت تسهیلات با هماهنگی سازمان های حمایتی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افرادی که می خواهند از این بسته استفاده کنند و شامل این شرایط می شوند در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام می‌کنند و از طریق تاییدیه‌ای که دریافت می‌کنند به بانک معرفی شده و می توانند با مراجعه به بانک وام خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: از روزهای آینده ودیعه مسکن مستاجران نهایی می شود و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. شیوه‌نامه ودیعه مسکن مستاجران با بانک مرکزی امضا شده است و از هفته آینده قابل استفاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا