اجتماعی

پیام انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی

از اواخر سال 98 تاکنون فضاي ارتباطی جهان و ایران بی چون وچرا تحت تاثیرات عمیق ویروس فراگیر کرونا و آسیب هاي غیرقابل جبران جانی و مادي آن قرارگرفته و دراین میان چگونگی تدابیر و کیفیت رفتار و عملکرد دولتها، سازمانها و موسسات درقبال انتظارات مردم ومخاطبانشان درمعرض داوري روزمره واقع گردیده است.
به این ترتیب توجه به جایگاه و نقش روابط عمومی ها به عنوان نهاد واسط میان جامعه و دستگاههاي مختلف دردستورکار قرارگرفته و ایفاي وظایف ذاتی و کلیدي این نهاد به ویژه در مقوله اعتمادسازي، به نیازي مبرم مبدل شده است.
بی تردید شرایط پیچیده کنونی بیش از هرزمان دیگري ضرورت بازگشت به ارزش هاي بلندي چون صداقت ، شفافیت، درستی اطلاعات، اجتناب از پنهانکاري و تقویت پیوندهاي واقعی با نهادهاي مدنی ورسانه هاي مسئول را پیش روي روابط عمومی ها قرارداده است.
ازسوي دیگر گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی دراین برهه حساس به معناي کمک به احیاء و تقویت این ارزشها در نظام مدیریتی کشور نیز هست ؛ چراکه ارتباطات اجتماعی بخشی از تکالیف مدیریت درهر سازمان ونهادي محسوب می شود و درواقع اعتقاد قلبی و عملی مدیران به پاسخگویی درقبال افکارعمومی و عمل به این اعتقاد درمسیر تدوین و اجراي برنامه هاي خرد و کلان ، مهمترین شرط اعتمادسازي محسوب می شود.
انجمن روابط عمومی ایران همچنین با اداي احترام نسبت به جانباختگان فاجعه فراگیر کرونا ، مراتب تقدیرخودرا به جامعه خدمتگزار نظام سلامت تقدیم داشته و از دست اندرکاران امور ارتباطات اجتماعی در تمامی بخش ها دعوت می کند تا درکنار تسهیل ارائه خدمات دستگاه ها و موسسات به مردم دراین شرایط دشوار، به سهم خود درزمینه ثبت ومستندسازي تلاش ها و انعکاس صادقانه اطلاعات وتقویت فضاي اعتماد متقابل با جامعه مخاطبان خود بیش از پیش
کوشا باشند.
خسرو رفیعی
رئیس انجمن روابط عمومی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا