بین الملل

چین بعد از ۴۰ سال به سلطه آمریکا در ثبت اختراع پایان داد

براساس اعلام سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، چین سال گذشته بزرگ‌ترین منبع ثبت اختراع در سطح بین المللی بود و بدین ترتیب اژدهای زرد در نخستین جبهه از آمریکا سبقت گرفت.

به گزارش نقش نیوز به نقل از رویترز، این سازمان که یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است و بر ساز و کار طراحی شده برای کشورها به منظور به اشتراک گذاری اختراعات‌شان نظارت می‌کند، اعلام کرد که در سال گذشته ۵۸ هزار و ۹۹۰ تقاضای ثبت اختراع توسط چین اعلام شده است؛ این رقم برای آمریکا ۵۷ هزار و ۸۴۰ مورد است.

براساس اعلام این نهاد، رشد چین در این بخش در تنها ۲۰ سال ۲۰۰برابر شده است.  از زمان آغاز به فعالیت معاهده همکاری ثبت اختراع در سال ۱۹۷۸، آمریکا هر سال رکورد بیشترین تعداد درخواست ثبت شده را در اختیار داشته است.

براساس آمار جدید، حالا بیش از نیمی از تقاضاهای ثبت اختراع (۵۲.۴درصد) از آسیا رسیده و در این رنکینگ، ژاپن سوم است و آلمان و کره جنوبی در مکان‌های چهارم و پنجم جای دارند.

در اختیار داشتن مالکیت معنوی اختراع عمدتا نشانه‌ای حائز اهمیت از قدرت اقتصادی یک کشور و آگاهی آن از فوت و فن بخش صنایع محسوب می‌شود.

«فرانسیس گوری» رییس سازمان جهانی مالکیت معنوی در یک نشست مطبوعاتی گفت که موفقیت چین «مدیون یک استراتژی سنجیده از جانب رهبران آن در راستای پیشرفت اختراع بوده و چین را به کشوری بدل کرده که اقتصاد آن در بالاترین سطح عمل می‌کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا