بین الملل

چین ۳۰ میلیون دلار دیگر به سازمان بهداشت جهانی کمک کرد

به گزارش نقش نیوز این دومین بار در جریان شیوع و همه گیری ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای جهان است که پکن به سازمان بهداشت جهانی کمک مالی می کند.

این سازمان به دلیل آنچه آمریکا آن را «چین محور» خوانده مورد انتقاد قرار گرفته است اما کمک های چین نشان می دهد که پکن از نحوه کار این سازمان رضایت دارد.

چین اولین بار در ماه مارس اعلام کرد کمک ۲۰ میلیون دلاری در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است تا با قدرت به کار خود برای مهار ویروس کرونا ادامه دهد.

آمریکا و برخی از کشورهای غربی از چین انتقاد کرده اند که در زمینه مقابله با کرونا و اطلاع رسانی راجع به آن کوتاهی کرده و سازمان بهداشت جهانی هم در این زمینه خوب کارنکرده است.

اما با توجه به کمک ۵۰ میلیارد دلاری چین به این سازمان به نظر می رسد پکن متعهد شده است کمک های بیشتری هم در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دهد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم اختصاص کمک ۵۰ میلیون دلاری کشور به سازمان جهانی را برای مساعدت به سازمان و همکاری با کشورهای در حال رشد برای مهار کرونا با اهمیت دانست.

او افزود که چنین اقداماتی از سوی چین نشان دهنده اعتماد و حمایت دولت و مردم این کشور از سازمان بهداشت جهانی است.

“هوا چون اینگ” دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین توئیتی در این باره نوشته است این کمک برای کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او آورده است در این موقعیت حساس حمایت از سازمان جهانی بهداشت پشتیبانی از انسجام بین المللی و چند جانبه گرایی در دنیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا