اقتصادی

کارخانه فرآوری کنسانتره زغال‌سنگ ممرادکو، از پروژه‌های میدکو افتتاح شد

به گزارش نقش نیوز، دکترنوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که با هدف ارزیابی پیشرفت برنامه دوساله استان خراسان جنوبی به این استان سفر کرده ‌بود، در بازدید از کارخانه فرآوری زغال‌سنگ ممرادکو در طبس ضمن تشکر از عوامل و دست‌اندرکاران این مجموعه گفت: مهم‌ترین نیاز این واحد صنعتی بحث زیرساخت‌ها است که امیدواریم بتوانیم به‌زودی زیرساخت‌های لازم را برای توسعه‌ی این واحدها فراهم کنیم.

در این مراسم دکتر جلوداری مدیرعامل شرکت ممرادکو گفت: عملیات اجرایی این پروژه از ۵ سال قبل آغاز شده ‌است و ما با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه‌ای که سال‌های گذشته متوجه کشور بود، توانستیم با تکیه بر نیروی انسانی متخصص این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین به سرمایه‌گذاری انجام شده در معدن و کارخانه به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال نزدیک به ۳۰۰ نفر و همچنین طراحی و راه‌اندازی پروژه توسط شرکت مهندسی معیار صنعت خاورمیانه و شرکت ساختمانی مانا از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ میدکو خبر داد.

مدیرعامل ممرادکو در این بازدید با اشاره به نقش حیاتی زغال‌سنگ در تولید فولاد و رفع وابستگی به خارج از کشور، ضرورت سرمایه‌گذاری دولت در زیرساخت‌ها را شرط دسترسی به چشم‌انداز تولید فولاد کشور عنوان کرد و افزود: با تأمین زیرساخت‌ها و زغال‌سنگ خام، شرکت ممرادکو قادر خواهد بود سالیانه ۵۰۰ هزارتن کنسانتره زغال‌سنگ را وارد بازار تولید فولاد به روش کوره‌بلند بکند.

گفتنی است شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ میدکو است که در زمینه‌ی خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی، تولید انواع مواد و محصولات معدنی و مواردی از این دست فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا