آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

کاهش ۱۳ درصدی قربانیان تصادفات درون شهری استان

خراسان جنوبی – رضا بهنام – سرهنگ «علیرضا عباسی» نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۶ هزار و ۱۰۴ مورد تصادف در معابر شهری استان به وقوع پیوسته که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی به کاهش ۱۳ درصدی متوفیان و ۲۶ درصدی مجرومان تصادفات درون شهری امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ فقره تصاوف فوتی و یک هزار و ۴۱۳ فقره تصادف جرحی در شهرهای استان گزارش شده است که ۲۱ نفر فوت و یک هزار و ۷۸۹ نفر نیز در اثر تصادفات مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ۴۷ درصد مجروحین تصادفات موتورسوران و ۱۹ درصد عابران پیاده بوده اند، عنوان کرد: همچنین در این مدت ۴۳ درصد متوفیان تصادفات موتورسوران و ۴۳درصد نیز عابران پیاده هستند.

عباسی با اشاره به اینکه شهرستان های سربیشه و طبس به ترتیب بیشترین میزان تصادفات فوتی در سال جاری را به خود اختصاص داده اند، افزود: خوشبختانه امسال در شهرستان های خوسف، سرایان، بشرویه و زیرکوه تصادف منجر به فوت نداشته ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی به وضعیت تصادفات درون شهری در بیرجند به عنوان مرکز استان اشاره و تصریح کرد: در این مدت تصادفات فوتی در بیرجند ۵۵ درصد و تصادفات جرحی نیز ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه علت ۶۵ درصد تصادفات درون شهری را عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم ذکر کرد و گفت: در این تصادفات ۵۳ درصد رانندگان مقصر در سن جوانی ۱۵ تا ۳۵ سال بوده اند.

عباسی در تشریح عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ابتدای امسال تاکنون، بیان کرد: در این مدت ۲۱۴ هزار و ۷۸۶ مورد تخلف درون شهری اعمال قانون شد و سه هزار و ۴۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال بالغ بر ۴۰۰ هزار تذکر به رانندگان متخلف ارسال شده است، گفت: بالغ بر ۹۸ هزار خدمت در حوزه های مختلف پلیس راهنمایی و رانندگی استان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۹ هزار و ۳۹۱ راننده و ۲ هزار و ۴۳۰ خودرو جدید به ناوگان حمل و نقل استان اضافه شده است، ادامه داد: در حال حاضر کلاس های آیین نامه آموزشگاه های رانندگی با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور محدود افراد در حال اجرا است.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش برخی معضلات رانندگی در استان شامل نبستن کمربند ایمنی در حین رانندگی، راهنما نزدن، عدم ایستادن در پشت خط ایست، عدم حرکت در بین خطوط ، احترام نگذاشتن به حقوق عابران پیاده و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را متذکر شد و افزود: متاسفانه برخی رانندگان بدون زدن چراغ راهنما بطور ناگهانی تغيير مسير می دهند كه در بسياری از مواقع نيز گردش به راست و چپ آنان به طرز غلط انجام و موجب تصادف می شود.

به گفته وی حواس پرتی راننده را یکی از عوامل مهم بروز تصادف است و گفت: تقریباً ۴۵ درصد از علل تصادفات به صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و بی توجهی به جلو برمی گردد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در ادامه از تمدید اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح موتورسیکلت های رسوبی که (از سال ۹۰ تا ۹۸ ـ از تاریخ ۹۸/۱۲/۲۹ به قبل) در پارکینگ ها هستند با رفع موانع و ایجاد شرایطی خاص ترخیص می شوند.

عباسی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ های استان، عنوان کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون بالغ بر ۳۰ درصد موتورسیکلت های توقیفی ترخیص شده است.

وی از همکاری ۹۰ درصدی مردم با محدودیت های ترافیکی کرونایی خبر داد و تصریح کرد: از اول آذرماه هیچ تصادف فوتی درون شهری نداشته ایم و ۷۸ درصد تصادفات جرحی کاهش یافته است البته محدودیت های شبانه کرونایی همچنان در معابر دورن شهری برقرار است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی به یکی از معضلات ترافیکی درون شهری استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه به لحاظ امکانات و تجهیزات مکانیزه و کنترل ترافیک کمبود و فقر محسوسی در استان وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عباسی بر ضرورت گسترش زیرساخت های معابر دورن شهری تأکید کرد و افزود: این زیرساخت ها متناسب با رشد جمعیت افزایش نیافته است.

وی به مصوبات اجرایی نشده شورای ترافیک استان اشاره و تصریح کرد: انتقال صنوف آلاینده، عدم احداث توقفگاه ویژه وسایل نقلیه سنگین در حاشیه شهر، عدم جابه جایی پل های هوایی از جمله این مصوبات اجرایی نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به طرح منطقه گردشگری بند دره شهر بیرجند، بیان کرد: عدم توجه شهرداری به ایجاد پل زیرگذر برای عبور افراد پیاده از بلوار پیامبر اعظم(س) به سمت این منطقه گردشگری جای تأمل دارد که باید مورد توجه متولیان قرار گیرد تا با حادثه ای مواجه نشویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا