اقتصادی

کرونا چه خسارت هایی را برای آژانس های کرایه اتومبیل به همراه داشته است؟

به گزارش نقش نیوز، علی رغم اینکه مؤسسات کرایه اتومبیل از آن دسته اصنافی بوده اند که در تعطیلات کرونا مجاز به فعالیت بودند اما به دلیل کاهش تقاضای شهروندان این صنف با رکود مواجهه شده است.

علی محمدی از وضعیت نیمه تعطیل آژانس های کرایه اتومبیل ابراز نگرانی کرد و گفت: علی رغم اینکه این مؤسسات مجاز به فعالیت در این دوران هستند اما تقاضای شهروندان برای استفاده از آژانس ها کاهش بسیاری داشته است و همین امر مشکلات متعددی را برای صاحبان مؤسسات و رانندگان به همراه داشته است.

وی در ادامه افزود: اتحادیه مؤسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران به منظور جبران خسارت های وارد شده به آژانس های کرایه اتومبیل و رانندگان آن از اتاق بازرگانی و اتاق اصناف درخواست وام کرده است اما تا کنون در این زمینه مساعدتی انجام نشده است. همچنین برخی از مؤسسات کرایه اتومبیل برای جبران بخشی از ضرر و زیان رانندگان آژانس از آنان کمیسیونی دریافت نمی کنند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در آژانس های کرایه اتومبیل بیان کرد: دفاتر مؤسسات و اتومبیل رانندگان به طور منظم توسط صاحبان آژانس ضدعفونی می شود و رانندگان نیز مجهز به ماسک و دستکش هستند. به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز از رانندگان خواسته شده که در خودروی خود بنشینند و تنها برای انجام امور ضروری خود وارد آژانس شوند.

محمدی در خصوص واریز سهمیه سوخت آژانس ها خاطرنشان کرد: سهمیه بنزین آژانس ها بایستی از زمان سهمیه بندی بنزین واریز می شد اما از اسفند 98 سهمیه بنزین به آژانس ها تعلق گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا