استان ها

کرونا ۲۵ هزار کارگر کرمانشاه را بیکار کرد

به گزارش نقش نیوز، مسعود شریفی عصر سه شنبه در شورای مسکن استان کرمانشاه، پروژه اقدام ملی را یک پروژه کلان کشوری عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس این کار تنها از عهده راه و شهرسازی بر نخواهد آمد و کمک تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بر سر راه این اقدام ملی وجود داشت تهیه زمین بود که با رایزنی‌های لازم و پیگیری استاندار توانستیم ۳۴۰ هکتار به شهر الحاق کنیم.

وی درباره اینکه با شرایط فعلی پس از شیوع ویروس کرونا حدود ۲۵ هزار کارگر ساختمانی شغل خود را از دست داده اند، گفت: اگر دستگاه‌های متولی برای این پروژه کمک نکنند این تعداد صاحب کار نخواهند شد.

شریفی در ادامه گزارشی از طرح اقدام ملی ارائه داد و بیان داشت: تعداد واحدهای قابل ساخت در اراضی دولتی راه و شهرسازی در بنیاد مسکن ۱۰۳۸۶ واحد است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد واحد قابل ساخت توسط تعاونی‌ها، بنیاد شهید، واحدهای نیمه تمام و … در اراضی غیر دولتی ۴۲۶۶ واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در مجموع تعداد واحدهای قابل ساخت در طرح اقدام ملی ۱۴ هزار و ۶۵۲ واحد است که در صورت پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات سر راه این طرح می‌توان تا ۲ سال آینده بیشتر آنها را به بهره برداری رساند

وی در خصوص مسکن مهر استان کرمانشاه نیز گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بالغ بر ۴۶۰۲۸ واحد با پیشرفت ۹۵ درصد داریم.

شریفی بیان داشت: از این تعداد تا کنون ۳۹۰۹۳ واحد افتتاح و به بهره برداری رسیده اند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۹۱۶۴ واحد باقیمانده تعداد ۳۶۲۵ واحد پروژه‌های فاقد متقاضی و پروژه‌های با پیشرفت زیر ۳۰ درصد هستند.

شریفی اظهار داشت: از تعداد باقی مانده ۲۶۰۷ واحد در قالب تفاهم‌نامه و اجاره ۹۹ ساله و همچنین ۲۰۰۴ واحد در قالب خودمالکی در سال ۹۹ به مرحله بهره برداری و افتتاح خواهم رسید

وی با بیان اینکه اگر مشکلات مسکن مهر به صورت تخصصی دیده نشود، این پروژه به اتمام نخواهد رسید، تصریح کرد: از سال ۹۶ تا کنون توانستیم ۵ هزار و ۴۹۱ واحد مسکن مهر را که مشکل داشتند، تعیین تکلیف کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا