کارآفرینی

کیفیت جستجوی شغلی ارتقا می یابد

«محمدرضا کارگر» ویژگی دیگر سامانه ملی اطلاعات شغلی را کاهش هزینه و زمان جستجوی شغل اعلام کرد و افزود: بخش اصلی سامانه مزبور مجموعه ای از بانک های اطلاعاتی بوده که در حال حاضر وجود داشته و در حوزه کاریابی ها فعالیت می کرد.
وی اظهارداشت: علاوه بر این در حوزه تامین اجتماعی اطلاعات شاغلان بیمه پرداز جمع آوری و در حوزه های دیگر نیز اطلاعات نیروی انسانی ثبت شده است.
مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هدف از راه اندازی سامانه مدنظر یکپارچه سازی اطلاعات مزبور و امکان گزارش گیری متمرکز برای سیاستگذار است تا بتوان رصد دقیقی نسبت به وضعیت شاغلان، بیکاران و جمعیت فعال کشور داشت.
وی همچنین گفت: استانداردهای واحدی بر روی نظام اطلاعاتی که در حوزه های مختلف مورد نظر وجود داشته پیاده سازی می شود تا امکان ارائه گزارش های تکمیلی و تحلیل های ویژه برای سیاستگذار وجود داشته باشد.
کارگر در ادامه افزود: در بحث تقویت مشاوره های شغلی و تحصیلی در عمل فعالیتی با عنوان مشاوره شغلی و تحصیلی به صورت رسمی و علمی وجود نداشته و یا بسیار کمرنگ بوده است
وی اظهارداشت: اطلاعاتی که در سامانه ملی اطلاعات شغلی بارگذاری و به کمک لینک هایی به یکدیگر مرتبط می شود به احصای مسیرهای شغلی بومی یاری می رساند تا به بازیگران، ذینفعان، شاغلان، کارفرمایان و یا دانش آموزانی که قصد انتخاب رشته دارند یک چشم انداز روشن ارائه شود.
مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر دریافت اطلاعات منابع درآمدی از سامانه رفاه ایرانیان اطلاعات فردی نیز کسب می شود تا اطلاعات صحیح و دقیق بازار کار در اختیار بازیگران قرار گیرد.
وی همچنین گفت: این مسئله در گذشته آسیب هایی را وارد کرده و با تاخیر اقدام هایی صورت گرفته که اثر بخشی کمتری داشته است اما با راه اندازی سامانه مزبور اقدام های مسئولان با سرعت و اثر گذاری بالاتری انجام خواهد شد.
کارگر بر ضرورت تعامل دوسویه میان مردم و سامانه ملی اطلاعات شغلی تاکید کرد و افزود: اطلاعات بخش غیر رسمی در هیچ یک از سامانه ها وجود نداشته و اطلاعات حدود پنج تا شش میلیون نفر از افراد دارای فعالیت شغلی وجود ندارد.
وی دسترسی به سامانه مدنظر را رایگان و آزاد اعلام کرد و اظهارداشت: افراد می توانند نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند با تحقق این مهم می توان در طبقه بندی و ارائه خدمات ابزارهای لازم را در اختیار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا