آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

گردش مالی 2 هزار و 621 میلیارد ریالی اخلالگران در بازار طلای “بیرجند”

رضا بهنام- خراسان جنوبی- سرهنگ ناصر فرشید با بیان مطلب فوق گفت : مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با رصد روزانه موضوعات اقتصادی در استان، مطلع شدند اعضای یک باند با خرید طلای مستعمل در حجم بالا در شهرستان بیرجند، باعث اخلال در بازار این فلز با ارزش شده اند، که موضوع پیگیری، شناسایی و دستگیری اعضای این باند در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در تحقیقات خود به فردی مشکوک شدند که با جمع آوری طلاهای مستعمل در حجم بالا از سطح بازار و طلافروشان شهر بیرجند، پس از دپو و ذوب آنها؛ به طلای آب شده ناخالصی اضافه کرده و مجددا در نوسان قیمت ها، آن را به بازار تزریق می کند.
وی ادامه داد: برهمین اساس مأموران با هماهنگی مقام قضائی، متهم را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و سپس در یک عملیات ضربتی، وی را به همراه 3 کیلو و 330 گرم طلا به ارزش 366 میلیارد ریال در حال عزیمت به یک کارگاه طلاسازی دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم، یک دستگاه کوره ذوب القایی و قالب ریخته گری و 500 عدد کارت خالی سکه طلا کشف و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: متهم در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که به پیشنهاد یک طلافروش در بیرجند، طلای مستعمل را از سطح بازار به صورت روزانه جمع آوری و پس از ذوب کردن آن در منزل، به وی تحویل می دادم.
وی خاطرنشان کرد: پس از اعترافات متهم، 4 نفر دیگر از اعضای این باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیات ضربتی دستگیر شدند.
سرهنگ فرشید بیان داشت: با بررسی های کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی، از ابتدای شروع فعالیت متهمان تاکنون در این سیستم زیر زمینی 208 کیلو و 330 گرم طلا به ارزش 2 هزار و 621 میلیارد ریال به بازار تزریق شده که در عیار سنجی صورت گرفته از طلاهای کشف شده این طلاها دارای ناخالصی هستند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان این که پلیس به صورت روزانه بازار را رصد و اخلالگران را شناسایی می کند، خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به مقام قضائی معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا