بین الملل

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و تاجیکستان، محور مذاکرات مقابله با کرونا

به گزارش نقش نیوز، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان از گفتوگوی تلفنی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران  خبر داد.

بر اساس این گزارش، در ابتدا روسای جمهور دو کشور فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به یکدیگر و ملت ایران و تاجیکستان تبریک گفتند و سپس آخرین وضعیت روابط و همکاری‌های میان «دوشنبه» و «تهران» را در بخش‌های گوناگون مورد بررسی قرار دادند.

رحمان و روحانی بر علاقه‌مندی خود جهت گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تجاری تاکید و ابراز اطمینان کردند که نشست آتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و فرهنگی به موقع برگزار خواهد شد.

هم‌چنین روسای جمهور تاجیکستان و ایران در مورد افزایش چالش‌ها و تهدیدات برای امنیت جهانی و منطقه‌ای و تاثیر بحران کرونا بر اقتصاد جهانی و منطقه و راهکارهای مقابله با این ویروس تبادل نظر کردند.

طرفین هم‌چنین بر ضرورت انجام تلاش‌های هماهنگ جامعه جهانی برای جلوگیری از گسترش این ویروس و پیامدهای آن تاکید کردند.

رئیس جمهور تاجیکستان در ادامه با مردم دوست ایران ابراز همدردی و به خانواده های مصیبت دیده تسلیت گفت و برای همه بیماران شفای عاجل آرزو کرد.

رحمان تلاش‌های قاطعانه و به موقع ایران در مبارزه با این بیماری مسری را ستودنی عنوان کرد.

هم‌چنین رحمان و روحانی در مورد مناسبات دوجانبه تاجیکستان و ایران گفت‌وگو و بر اهمیت اتخاذ اقدامات لازم در جهت کاهش سطح پیامدهای منفی همه گیر کرونا بر توسعه روابط تاکید کردند.

رئیس جمهور ایران با توجه به تجربه مثبت تهران در مبارزه با کرونا برای کمک به تاجیکستان و از جمله ارسال تجهیزات، متخصصان بهداشتی و مواد دارویی اظهار آمادگی کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا