استان هاخراسان جنوبی

۳۰ دفاتر پیشخوان آماده خدمت رسانی به هم استانی عزیز برای رفع مشکلات بیمه ای می باشد

رضا بهنام – خراسان جنوبی – دکتر اربابی ضمن عرض خسته نباشید به همکاران دفتر سرپرستی پایگاه خبری تفاهم آنلاین و نقش نیوز در استان و آرزوی پیشرفت و تبدیل به خبرگزاری شدن این مجموعه ،به تشریح فعالیت های اداره کل بیمه سلامت استان و برنامه های ابلاغی سازمان بیمه سلامت پرداخت و افزود: سازمان بیمه سلامت در۲۲ مرداد۱۳۹۱در استان افتتاح شد و یک نهاد مردمی بوده و مخاطب عام دارد و تنها نهاد دولتی است که موضوع بیمه درمانی را به نمایندگی از دولت عهده دار می باشد و هر آنچه دولت در مورد درمان در خصوص آحاد ملت در دست انجام دارد به بیمه سلامت واگذار نموده است

وی ادامه داد : هر شخصی که فاقد پوشش درمانی باشد می تواند با مراجعه به یکی از ۶ صندوق درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از طیف رایگان تا طیفی که توانایی پرداخت هزینه بیمه را دارند و حتی اتباع خارجی را تحت پوشش قرار می دهیم گفت : بیمه سلامت رایگان به صندوق بیمه سلامت همگانی ، بیمه روستائیان و عشایر ، افراد ساکن شهرهای زیر۲۰هزار نفر و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و هر شخص فاقد بیمه تعلق میگیرد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد : از سال ۹۸ مصوبه آزمون وسع تصویب شد که افراد توسط این آزمون در دهک های ۱ و ۲ و ۳ بصورت رایگان و دهک ۴ بصورت ۵۰ درصد حق بیمه و دهک ۵به بالا خود شخص حق بیمه را پرداخت می کردند تقسیم بندی شدند که حدود ۷۰ درصد در دهک های۱ و ۲ و ۳ و حدود ۱۵درصد در دهک ۴ و ۱۵ درصد در دهک های بالاتر قرار گرفتند.

وی در زمینه دهک ها گفت: اگر شخصی در دهک های بالاتر قرار گرفت و شرایط دهک بالا را نداشت می تواند از طریق وزارت رفاه اعتراض کرده و مستندات و داده های خود را به وزارت رفاه ارائه و پیگیری های لازمه را انجام دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود:برای دهک های هیچگونه سقفی نداریم و حتی در صورت داشتن شرایط می توانیم 100 درصد افراد را در دهک های پایین قرار دهیم.

اربابی همچنین گفت : سه ابزار در اختیار مطب‌ها و موسسه‌هایی قرار داده شده که نسخه نویسی الکترونیک را انجام نمی‌دهند. یک مورد اپلیکیشن موبایلی است که می‌توانند این نرم افزار را از اداره کل بیمه سلامت در استان دریافت کنند. مورد دوم، وب سرویسی است که در اختیار مطب‌ها و موسسه‌ها قرار گرفته است و مورد سوم هم شماره‌گیری کد *۱۶۶۶# است که می‌توانند شماره ملی بیمه شده را وارد کرده و از اعتبار دفترچه وی اطمینان پیدا کنند.

وی افزود : افراد می توانند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه ای خود مطلع شوند و اگر بیمه نداشتند حتما قبل از بیماری اقدام به بیمه نمودن خود و افراد تحت تکفل خود کنند ، زیرا تاریخ شروع بیمه از زمانی آغاز می شود که فرد بیمه را پرداخت و دفترچه را دریافت کنند.

وی اشاره کرد : کسانی که از دفترچه بیمه سلامت استفاده می کنند ملزم به استعلام آزمون وسع می باشند.

در ادامه « بهنام » سرپرست امور استان های پایگاه خبری تفاهم آنلاین و نقش نیوز با تقدیر از رسانه ای بودن و روحیه شفاف سازی مجموعه مدیریتی سازمان بیمه سلامت استان گفت: روزنامه های سراسری تفاهم و نقش نیز آمادگی خود را برای همکاری فی مابین و اطلاع رسانی مطلوب اعلام می نماید .

در خاتمه این دیدار با اهداء لوح تقدیر و هدیه برسم یادبود از همکاران دفتر تجلیل بعمل آمد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا