بانک-بیمه-بورس

۳۰ میلیون خانه بیمه حوادث طبیعی می‌شوند

به گزارش نقش نیوز، «غلامرضا سلیمانی» در گفت و گویی با اعلام این مطلب، افزود: بر اساس این قانون، تمام املاکی که در کشور اشتراک برق دارند، تحت پوشش صندوق بیمه حوادث طبیعی قرار می‌گیرند ضمن اینکه سرمایه اولیه این صندوق ۵۰ میلیارد تومان است و بقیه منابع آن از حق بیمه‌ای که مردم باید بدهند و دولت نیز تامین می‌کند، به دست می‌آید.

وی افزود: هنگامی که میزان تعهد بیمه برای هر ملک ۳۰ میلیون تومان بود، ۶۰ هزار تومان دولت و ۶۰ هزار تومان صاحب ملک به طور ماهانه حق بیمه پرداخت می‌کردند اما اکنون میزان تعهد افزایش یافته است و در پی آن، حق بیمه نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته سلیمانی، پرداخت حق بیمه اجباری است و مبلغ آن روی قبض برق مصرفی هر خانه محاسبه می شود و بیمه آن را از اداره برق دریافت می‌کند. اکنون دولت باید حق بیمه صندوق بیمه حوادث طبیعی را تعیین کند. ضمن اینکه سبد دارایی صنعت بیمه ۴۲ هزار میلیارد تومان است و در هفت ماه اخیر معادل ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه‌ای (سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص ملی) نیز از ۲ و ۴ دهم به ۲ و ۶۶ دهم رسیده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه با تغییر آئین نامه‌ها، پول‌هایی را که در بانک داشتیم وارد بازار سرمایه کردیم، ‌افزود: علاوه بر عرضه سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه، این شرکت‌ها در بورس سرمایه گذاری نیز کرده اند.

این مقام مسئول، میزان بازدهی بیمه زندگی را مطلوب دانست و افزود: ۱۴ و نیم درصد از سبد سرمایه‌ای مجموعه بیمه‌ای مربوط به بیمه زندگی است که در مقایسه با سال گذشته ۳۷ درصد در کشور افزایش یافته است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با گسترش بیماری کرونا، نگران بودیم مردم بیمه‌های زندگی را به دلیل کاهش درآمدها فسخ کنند، اما این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه‌ای در جهان به کشورهای توسعه یافته باز می‌گردد، افزود:‌ اکنون در دنیا ۴۶ تا ۵۰ درصد سبد دارایی و سرمایه‌ای بیمه‌ها مربوط به بیمه زندگی است.

به گفته سلیمانی، وجود بازارهای موازی قوی در کشور مانند بازار مسکن، طلا، ارز و سرمایه و روشن نبودن مزیت‌های بیمه زندگی در خانواده‌ها و وجود صندوق‌های بازنشستگی موجب شده است مردم به سمت بیمه زندگی نروند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره بیمه شخص ثالث و بدنه خودروها نیز گفت: ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور تحت پوشش بیمه شخص ثالث و سه میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه بدنه دارند که بیشتر آن‌ها خودروهای گران قیمت هستند.

وی همچنین با بیان اینکه ورود چین به بیمه بازرگانی و قرار دادن بیمه درمان در بیمه بازرگانی موجب شد تا میانگین ضریب نفوذ بیمه‌ای جهانی افزایش یابد، گفت: اگر صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ را در زیر مجموعه بیمه بازرگانی محاسبه کنیم، ضریب نفوذ بیمه‌ای کشور به ۲ و ۹ دهم افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا،‌ با توجه به حادثه‌خیز بودن ایران و تحمیل خسارات بسیار به بودجه عمومی کشور بر اثر وقوع حوادث طبیعی، تشکیل «صندوق بیمه حوادث طبیعی» در سال گذشته به دلیل کاهش درآمدهای نفتی و کمبود منابع عمومی برای جبران خسارت‌ها، مورد توجه قرار گرفت.

«امیر قادری» معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور نیز تیرماه ۹۹ نیز یادآور شد که در قوانین و اسناد بالادستی مدیریت بحران، نسبت به فراگیر کردن بیمه حوادث غیرمترقبه برای مدیریت ریسک و کاهش هزینه‌های دولت بعد از وقوع مخاطرات طبیعی تاکید شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا