استان هاخراسان جنوبیویژه

۵۰۰ محتوای آموزشی در خراسان جنوبی تولید شد

رضا بهنام- خراسان جنوبی- «محمدعلی واقعی» با بیان مطلب فوق گقت: توجه ویژه به آموزه های دینی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی رمز موفقیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش اولیا در کاهش آسیب های اجتماعی،گفت: باید از ظرفیت سمن ها و تشکل های مردمی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن در مدارس و سطح جامعه استفاده شود.

واقعی ادامه داد: دستگاه‌ تعلیم و تربیت با طراحی و تدوین نقشه راه واحد و استفاده از روش های نوین آموزشی در بستر فضای مجازی به دنبال الگوسازی برای دانش آموز است تا از این رهگذر آنان را در برابر توطئه های ضد فرهنگی و آسیب های اجتماعی بیمه کند.

وی با تاکید بر اینکه  آسیب اجتماعی فقط اعتیاد نیست، تصریح کرد: در همه زمینه ها آسیب‌هایی وجود دارد که سلامت جسم، روان، فکر و اندیشه دانش آموزان را تهدید می کند، که معلمان و مدیران مدارس به طور شبانه روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

«محمدرضا حسنی مقدم» رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمیته ی فرهنگی خشت اول و زیر ساخت مستحکمی برای سایر کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه فقر اقتصادی و معیشتی یکی از عوامل بروز آسیب های اجتماعی است، گفت: ۵۳ برنامه فرهنگی و پیشگیری با رویکرد محتوای الکترونیک برای چهار شهرستان مرزی استان تهیه و تدوین شده است و حدود ۲۰۰ هزار نفر از  مردم خراسان جنوبی، از برنامه ها و تولیدات الکترونیکی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بازدید کردند.

حسنی مقدم بیان کرد: آمادگی شرط اول رسالت خطیر مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی است که لازمه ی آن طراحی، تدوین و اجرای برنامه های جامع فرهنگی با استفاده از روش های نوین آموزشی در بستر فضای مجازی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا