آخرین اخباراستان هاسیستان و بلوچستان

۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه سواحل مکران در حال هزینه است

رضا بهنام سیستان وبلوچستان-  احمدعلی موهبتی در نشست ستاد توسعه سواحل مکران که در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهارداشت: توسعه سواحل مکران علاوه‌بر شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و کنارک شهرستان‌های همجوار نیکشهر، راسک و قصرقند نیز را در بر می‌گیرد و در آینده نیز فنوج و زرآباد نیز به آن اضافه خواهند شد.

وی بیان کرد: سال‌ها منطقه آزادچابهار فاقد مرز هوایی و زمینی بوده و هم‌اینک با همت دولت و مسوولان این مشکل با افزایش محدوده این منطقه به ۸۲ هزار هکتار مرتفع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت تدبیر و امید برای توسعه سیستان و بلوچستان بویژه شهرستان چابهار اقدامات بسیار زیادی از جمله افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی به ۸ و نیم میلیون تن، راه آهن چابهار – زاهدان و گازرسانی به تمام شهرهای این استان را در دست اجرا دارد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه سیستان و بلوچستان دارند و این خود یک امتیاز ویژه برای توسعه این استان به حساب می‌آید.

موهبتی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای توسعه چابهار از سوی دولت تدبیر و امید در حال هزینه است افزود: تلاش مدیران برای توسعه این شهرستان با وجود آب و هوای سخت قابل تقدیر است.

وی بیان کرد:  به شهرداری‌های شهرستان‌های حوزه سواحل مکران باید توجه کرد تا چهره شهرها برای مردم، سرمایه گذاران و مسافران زیباتر شود و از سفر به این مناطق لذت ببرند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سواحل مکران ظرفیت‌های خوبی در زمینه اقتصادی، شیلاتی، کشاورزی و گردشگری دارد و توجه به این موارد می‌تواند علاوه‌بر اشتغالزایی، توسعه این استان را نیز بدنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا