آخرین اخبار

ضرورت حل چالش‌ها در صنعت خودروسازی کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هیچ‌کس انتظار ندارد در شرایط سخت تحریم، خودروسازان ایرانی با خودروسازان مطرح خارجی که سال‌های متمادی در بازارهای بین‌المللی حضور دارند تطابق داشته باشد، اما حرکت به سمت توسعه و حل چالش‌ها ضرورت دارد.

به گزارش نقش نیوز از سایپا، «غلامرضا شریعتی» در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات و خطوط تولید دومین خودروساز بزرگ کشور، اظهار داشت: با توجه به توسعه مناسب صنعت خودرو، دیگر این صنعت نیازمند حمایت‌های غیر متعارف نیست، البته حمایت از تولیدات داخل وظیفه دولت‌ها است و در همه کشورها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: خودروسازان داخلی با توجه به طراحی خودروهای جدید و به‌روز این امکان را خواهند داشت که صادرات محصولات خود را به کشورهای منطقه گسترش داده و با سایر شرکت‌های خارجی در بازار منطقه رقابت کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ابراز امیدواری کرد تا حرکت توسعه‌ای خودروسازان متوقف نشود و فرآیندی که وجود دارد حمایت و پشتیبانی شود، به‌طور قطع با افزایش فعالیت مهندسان داخلی و نیازسنجی بازار می‌توان صنعت خودروی کشور را متحول کرد.

شریعتی در ادامه با تقدیر از خروج پراید از خط تولید دومین خودروساز بزرگ کشور، گفت: ورود خودروهای ایمن و به روز اتفاق خوبی بود که بعد از خروج پراید با جدیت بیشتری دنبال شد و انتظار می‌رود این حرکت رو به جلو با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی در ادامه به موضوع استاندارد ۸۵ گانه خودرو اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد صنعت خودرو از شرکت های خودروسازی می خواهیم فقط به استانداردهای اجباری بسنده نکنند و در راستای انتظارات مشتریان و احترام به مصرف کنندگان خودرو، سطح استانداردها را افزایش دهند؛ به گونه‌ای که سازمان ملی استاندارد خود را با استانداردهای به روز و بومی شده خودروسازان تطبیق دهد.

وی ادامه داد: هرچه استانداردها سخت‌گیرانه‌تر باشد به‌طور قطع رضایت مشتریان بیشتر خواهد شد و صادرات خودروهای تولید داخل میسر می شود؛ در این میان ضرورت دارد تامین رضایت مردم اولویت خودروسازان باشد.رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: با روند توسعه‌ای در پیش گرفته شده، نگاه جامعه به صنعت خودرو تغییر خواهد کرد و دیگر مردم به دنبال خودروهای خارجی نخواهند بود.شریعتی اظهار داشت: صنعت خودرو با وجود سخت‌ترین شرایط تحریمی و مشکلات جدی که با آن مواجه شد توانست به موفقیت دست یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا