یادداشت

آینده ی مشاغل جهان در” فریلنسری”

 

فریلنسرینگ که با نام های دورکاری و آزاد کاری هم شناخته می شود، شیوه ی جدیدی در دنیای کسب و کار به حساب می آید که می توان آن را اقتضای عصر دیجیتال دانست و گسترش چشمگیر آن سبب شکل گیری شاخه ای در اقتصاد به نام اقتصاد فریلنسری شده بود، که البته این روزها فریلنسری به تعبیر بسیاری از کارشناسان، آینده ی مشاغل جهان است. همه ما دلمان می خواهد که مجبورنباشیم هرروز به اداره برویم وترجیح می دهیم، بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت ها و مجموعه ها، در خانه بمانیم و به دور از شلوغی و ترافیک در منزل کار کنیم و شاید جذابیت کار فریلنسری هم همین باشد که می توانند در زمان استراحت روی کاناپه اتاق یا در حال سوار شدن هواپیما یا قطار، خدمات ارائه کرده و ثانیه ای و ساعتی درآمد زایی کنند. عموما این افراد در برابر دریافت مبلغی، خدمتی ارائه می دهند و ممکن است ارتباط شان با یک مشتری ادامه داشته باشد، و یا اینکه این همکاری بصورت مقطعی ادامه پیدا کند.

در روزهایی که کرونا باعث دورکاری اجباری بسیاری از کارمندان شده است، شرکت های بزرگ فناوری از آمازون، گوگل گرفته تا فیس بوک و …ازهمان نخستین روزهای شیوع کرونا به دورکاری پرداختند، به تمام دنیا اثبات شد که دورکاری برای هرشغلی امکان پذیر است و دنیای جدید به شدت به آن نیاز دارد. در واقع کار کردن از راه دور با نگرانی سلامت و ایمنی کارمندان در حال تبدیل به یک هنجار است. چرا که  فریلنسرها، آزادی عمل زیادی دارند و از نظر زمان و مکان بصورت مستقل عمل می کنند و شما می توانید به عنوان فریلنسر با تعهد و جدیت براحتی موفقیت را تجربه نمایید. مهم نیست شما مدرس آموزش زبان چینی، آلمانی و یا حتی متخصص طراحی نقشه های 2 بعدی یا 3 بعدی هستید. معلم اید، تایپیست و یا ویراستارید، به طراحی وب مسلطید و حتی مهندس معماری و عمران هستید. اگر مهارتی دارید، از مهارت خود درهرکجا و هرزمان می توانید مشتری جذب کنید و درآمدزایی کنید. خیلی ها در دنیا، نیازمند مهارت شما هستند و حاضرند برای بهره مندی از آن هزینه کنند.

به هرحال نمی توان از مزایای بی نظیر فریلنسرها به راحتی گذر کرد. آن ها مدیر خود هستند و با اختیارعمل بالا، توانایی بروز خلاقیت های فراوانی را دارند و از تنوع کاری بالایی برخوردارند. دنیای منعطف فریلنسری، زندگی و کار را در هم می آمیزد و شکل دیگری از زندگی حرفه ای را به نمایش می گذارد و با به چالش کشیدن مهارت های مختلف، به شما کمک می کند که با هرتوانایی خود درآمد زایی نمایید. به هرحال ویروس کرونا و بحران ناشی از گسترش آن، روزی به پایان خواهد رسید، اما آنچه برای جوامع باقی خواهد ماند، تجربه ای عظیم از رشد بسزای فریلنسری در جهان است که بدون شک دستیابی به موفقیت دراین حوزه با تغییرنگرش ذهنی و فرهنگی مدیران و کارکنان وآمادگی زیرساخت های لازم در این حوزه می باشد.

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا