آخرین اخبار

از مردم بزرگوار ایران، طلب عفو می کنم

به گزارش نقش نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح دیروزدر سخنرانی خود به مناسبت ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که بهصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با طلب عفو از مردم ایران اظهار کرد: بهمردم می گویم که اگر توطئه خارجی ها، صهیونیست ها، تندروهای آمریکا وارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی اقتصادی نبود ما امروز شرایط خیلی بهتری رادر ایران شاهد بودیم و به همه آرزوهای خود دست یافته بودیم.

نوشته های مشابه

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تعهدات برجامی گفت: ما آنروزی که شاهد باشیم ۱+۵ به تعهدات خود عمل کرده اند، آماده ایم بهتعهدات خود در برجام عمل کنیم. راه دیگری برای منطقه و دنیا وجود ندارد ومسیر حتما مسیر سیاسی و توافق دنیا و ایران است.روحانی اضافه کرد: دوران تحریم حداکثری و جنگ اقتصادی تمام شده است، جنگ دیگر نیست وهمه فهمیده اند که فشار حداکثری شکست خورده، اما برای پیروزی نهاییهنوز به صبر و مقاومت نیاز داریم. من درمقابل ملت ایران به خاطر صبر ومقاومت شان در مقابل توطئه ها و ذهن آگاه شان در برابر رسانه های مخربسرفرود می آورم. سه سال است که می خواهند ترامپ را تطهیر کنند و توطئهاو را به عنوان ناکارآمدی دولت نام ببرند اما دیدید چگونه در جهان رسوا شدندو خواهند شد.

رئیس جمهور با تبریک آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: امسال را در حالی جشن می گیریم که ملت در سال ۹۹ در یک جنگاقتصادی بعد از سه سال در حال پیروزی است. ما در سال های گذشتهشاهد دو جنگ بوده ایم؛ یکی جنگ تحمیلی هشت ساله و دراین سال هایاخیر جنگ تحمیلی اقتصادی. ما از سال ۹۷ تا امروز سه سال است که درجنگ اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: همه مردم جهان این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایراندارند. اگر ملت ایران در برابر مستبد کاخ سفید نایستاده بود و با صبر ومقاومت اش او را به شکست نکشانده بود و تدبیر دولت منتخب مردم نبود وبعد از خروج ترامپ از برجام ما هم خارج می شدیم این یک پیروزی بدونزحمت و هزینه برای ترامپ بود. ما اگر این کار را می کردیم همه تحریم هابرگشته بود و توطئه بزرگ رژیم صهیونیستی و آمریکا به ظهور و بروز رسیدهبود. اما مقاومت مردم و تدبیر دولت باعث شد، آمال ترامپ نمدمال شود. یکبار در شورای امنیت که با حضور خودش در سال ۹۷ بود و چند بار در سال۹۹. شکست و انزوای آمریکا در سازمان ملل در برابر ایران در تاریخ آمریکاو جهان بی نظیر است.

روحانی افزود: در چند نوبت در دادگاه لاهه و یکی همه در همین روزهایاخیر ملت ایران و حقوقدانان ما در برابر آمریکا پیروز شدند و این دادگاهلاهه بود که با قرار و حکم موقت علیه تحریم ترامپ رأی داد. آن کسی کهترامپ را سرنگون کرد، خدا بود و در ظاهرملت آگاه آمریکا بودند اما نقشملت و دولت ایران برای سرنگونی این مستبد بدون تردید تأثیرگذار بود. امروزامنیت و احساس قانون گرایی و ثبات دنیا دینی است که دنیا به ملت ایراندارد.

رئیس جمهور درادامه خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ما دو انتخابات بزرگ ۹۲ و۹۶ را به صورت دو حماسه بزرگ درآورد و در اولی حدود ۷۳ درصد حضور ودر دومی بیش از ۷۳ درصد حضور داشت برای تاریخ بسیار مهم است که۷۳ درصد واجدین شرایط پای صندوق آرا آمدند. مردم از منتخب خود میخواستند که تعامل سازنده با جهان را با عزت ادامه دهد. مردم از منتخب خودمی خواستند به پیمان هایی که ملت ایران در برابر دنیا متعهد شده است،پایبند باشند و در انتخاب اول می خواستند که با تعامل سازنده سایه جنگ وتحریم را از سر مردم دور کنند و منتخب مردم به مردم وعده داده بود که هماقتصاد شرایط بهتری را خواهد داشت و هم قدرت هسته ای. با این بیان کهسانتریفیوژ بهتر خواهد چرخید و اقتصاد بهتر به حرکت خود ادامه خواهدداد.روحانی ادامه داد: ما امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به تعاملسازنده، اعتدال و به وعده هایی که به مردم دادیم در چهار سال و نیم اول بهخوبی عمل کردیم. من هشت سال دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیممی کنم. دوران چهار و نیم ساله ثبات، رشد و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دورانسه ساله جنگ تحریمی از ۹۷ تا پایان ۹۹ و شش ماهه پایان دولت دورانبازآفرینی است.

رئیس جمهور با یادآوری روزهای آغازین دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: تنها دولتی که بعد از جنگ هشت ساله کار خود را با رکود تورمی یعنی تورم۴۰ درصد و رشد اقتصادی منفی ۷.۶ درصد آغاز کرد، دولت تدبیر و امیدبود. دولت در طول سال های اول تلاش کرد و متوسط تورم در چهار و نیم سالاول ۱۰.۲ شد که در تاریخ بعد از انقلاب کمتر سراغ داریم که در حدود دوسال یعنی سال های ۹۵ و ۹۶ و حتی ماه های اولیه سال ۹۷ تورم تک رقمیباشد. رشد اقتصادی ما در بعضی از سال ها دو رقمی بود و در سال ۹۵بالای ۱۴ درصد بود که بالاترین رشد اقتصادی در جهان بوده و این یکی ازافتخارات بی نظیر این دولت بعد از انقلاب است.

روحانی درادامه تأکید کرد: همین چیزها بود که صهیونیست ها و ارتجاعمنطقه را به لرزه درآورد و در کنار ترامپ قرار گرفتند تا ایران را در حصر ومحاصره کامل قرار دهند. در طول چهار و نیم سال اول دولت رشد اقتصادیما به طور متوسط ۴.۷ درصد بود و از سال ۹۳ تا ۹۶ در هر فصل نسبت بهفصل مشابه در سال قبل ۷۰۰ هزار اشتغال خالص در کشور داشتیم. ما هرکجا که با هم بوده ایم و دست به دست هم داده ایم و کنار هم تلاش کرده ایمخدا هم پیروزی را نصیب ما کرده است.

اولین مصوبه ما احیای دریاچه ارومیه بود؛ یعنی از محیط زیست و سلامتمردم آغاز کردیم.وی ادامه داد: دومین مصوبه ما رفع موانع تولید بود که لایحهرا با دو فوریت تنظیم کردیم و برای مجلس آن زمان فرستادیم که البته ماه هاطول کشید. دولت از همان ابتدا در کنار بخش خصوصی قرار گرفت که مقاممعظم رهبری خصوصی سازی و سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی راانقلاب اقتصادی نامید. ما به همه بخش های دولتی مداوم توصیه کردیم کهسهام خود را بفروشید و دست از تصدی گری بردارید و اقتصاد را به مردمواگذار کنید. این بخش خصوصی بود که در این مدت این تحول بزرگ را درکشور ما به وجود آورد و این دولت منتخب مردم با راهنمایی مقام معظمرهبری بود که توانست در مسیری صحیح اقتصاد مقاومت را در مسیر درستخود قرار دهد.

روحانی اضافه کرد: درست است که ما در پی تعامل سازنده و مذاکره باجهان بودیم اما قبل از مذاکره به دنبال مبارزه با فساد بوده ایم. تنها این دولتبود که تمام بخش های بانک ها و موسسات اعتباری غیرمجاز را منحل کرد والبته بهای سنگینی هم برای آن پرداخت. هم بهای حیثیتی و آبرویی کههمچنان عده ای عصبانی هستند و هم ۳۰ هزار میلیارد تومان از بانکمرکزی صرف شد تا بتوانیم بدهی های مردم را از این موسسات غیرمجاز بهمردم پرداخت کنیم.رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود بهدستاوردهای دولت تدبیر و امید از جمله ادغام بانک های نیروهای مسلح برایاصلاح نظام بانکی و طرح های زیربنایی به عنوان پایه های اقتصاد مقاومتیاشاره کرد و افزود: ما دیروز پنجاهمین سد را در این دولت افتتاح کردیم. درزمان پیروزی انقلاب تعداد کل سدهای کشور ۱۹ سد بوده و دیروز به ۱۵۴سد رسید که تا پایان دولت ۲۰۱ سد مخزنی ملی در کشور فعال خواهد بود. ما چهل و چهارمین تصفیه خانه آب و هفتاد و هشتمین تصفیه خانه فاضلابرا دیروز افتتاح کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: آن ها که می پرسند ،چرا به دولت رأی دادیم و رأیما چه تأثیری داشت این آمارها را ببینند. اساس کار انتخاب مردم است و هرجا مردم انتخاب خوب داشتند ثمره آن را سال های بعد دیدند. از ماست که برماست. با انتخاب خوب آینده خوب و با انتخاب بد آینده بد خواهیمداشت.روحانی در ادامه یادآور شد: در ایران قبل از سال ۹۲ کمتر از یکمیلیون روستایی از آب آشامیدنی سالم استفاده می کردند و این عدد امروزحدود ۹ میلیون نفر است و تا پایان دولت نزدیک ۱۰ میلیون خواهد بود. دولتآب آشامیدنی سالم را برای روستاییان ۱۰ برابر کرده و هر سال دو و نیمهزار مگاوات به برق کشور افزوده است. ما برای روستاییان کاری انجامدادیم که کم نظیر است و آن را در آب، برق، گاز، راه، مدرسه و ارتباطات میبینیم. تا آغاز دولت فقط ۱۴ هزار روستا دارای گاز و لوله کشی بودند و امروزبه ۳۲ هزار روستا رسیده یعنی بیش از دو برابر.

وی اضافه کرد: در کشاورزی و امنیت غذایی ۲۶ میلیون تن به محصولاتغذایی اضافه شده است. ۸۰۰۰ هکتار گلخانه با افتتاح این هفته به حدود۱۵ هزار هکتار رسید و تا روزهای پایانی به ۲۴ هزار هکتار یعنی سه برابرخواهیم رسید. در کانال کشی آب و زهکشی زمین های کشاورزی که برخیدیم بود و به آبی تبدیل شد ۵۲۰ هزار هکتار این زمین ها در کشور احیا شد؛۲۹۵ هزار هکتار در خوزستان و ایلام، ۷۸ هزار هکتار در گلستان، ۷۷ هزارهکتار در غرب و ۴۶ هزار هکتار در دشت سیستان. اگر مردم در کنارمنتخبان خود ایستادند در کشاورزی، مهندسی و بخش های روستایی وشهری به نقطه مثبت در زندگی اجتماعی خود خواهیم رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه در چهار و نیم سال اول دولت شاهد یک انقلاب دربخش سلامت بودیم، یادآور شد: در ابتدای دولت ۱۱۱ هزار تخت بیمارستانیو امروز بیش از ۱۵۰ هزار تخت داریم و در تخت های ویژه بیمارستان از۵۰۰۰ به ۱۵ هزار رسیده ایم. من حرکت مثبت در سلامت و محیط زیست رابه انقلاب تعبیر می کنم ضمن اینکه در ارتباطات هم شاهد یک انقلاب بزرگبوده ایم.

روحانی افزود: امروز جوانان ما در سایه پهنای باند می توانند مشاغلمختلفی را داشته باشند. پهنای باند در این دولت ۳۵ برابر شده و شاغلین درفضای مجازی به ۵۰۰ هزار نفر رسیده اند. شرکت های دانش بنیان تحولدیگری بود که از ۵۵ شرکت به ۵۷۰۰ شرکت رسیدیم. حالا از جاده ها و ریلو بنادر و ترانزیت بگذریم که چه کار عظیمی در آن ها صورت گرفته است. مادر چهار سال و نیم ابتدایی با افتخار در مسیر توسعه و پیشرفت و از بینبردن رکود و تورم پیش رفتیم.

وی همچنین تأکید کرد: از همه رسانه ها می خواهم که خدایی ناکرده بهتاریخ و مردم خیانت نکنند. ما از سال ۹۷ وارد یک جنگ اقتصادی شدیم ودیگر مقایسه این سه سال و آن چهار سال و نیم با گذشته نادرست است. مقایسه دوران جنگ باید با دوران جنگ صورت بگیرد.رئیس دولت های یازدهمو دوازدهم با مقایسه درآمد نفتی دولت خود و دولت گذشته، خاطرنشان کرد: صادرات نفتی در سال ۸۹، ۹۰ میلیارد دلار  و در سال ۹۰، ۱۱۹ میلیارد دلاربوده است؛ اما در این دولت در سال ۹۴ به خاطر فشاری که به ما وارد آمدکل آن ۳۱ میلیارد دلار بوده است. در بدترین شرایط دولت قبل صادرات نفت۶۸ میلیارد دلار در سال ۹۱ بوده و در بهترین شرایط دولت ما در سال ۹۶،۶۵ میلیارد دلار بوده؛ یعنی بهترین سال ما از بدترین سال آن ها کمتر بودهاست.

وی همچنین اظهار کرد: ما افتخار داریم اتفاقی که ۶۰ سال پیش در ایرانافتاد و صادرات غیرنفتی بر واردات در زمان دولت دکتر مصدق پیشی گرفتدر این دولت تکرار شد. امسال هم با همه سختی ها باز تا امروز حدود ۳۰میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم که البته به خاطر شرایط خاص از سالهای پیش کمتر است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات مضاعف یک سال اخیر عنوان کرد: در اینسال های جنگ و در این یک سال آخر فشارهای بی سابقه و مضاعفی رویدوش مردم بزرگ ایران قرار گرفت و در کنار تحریم سخت و جنگ اقتصادیپارسال در روزهای آخر بهمن با یک ویروس عالم گیر مواجه شدیم که همه دنیارا دچار مشکل کرد و ما هم دچار مشکل شدیم. در ماه های اولیه کروناصادرات غیرنفتی ما به دلیل بسته شدن مرزها تقریبا متوقف شد و صادراتنفتی هم که کم بود کمتر شد چون در دنیا فروش نفت و قیمت آن کاهش یافت. اما در کرونا مردم ما در تحریم روی پای خود ایستادند و کشاورزان وتولیدگران در مواد غذایی و در وسایل بهداشتی و آنچه بیمارستان ها نیازداشتند ما بی نیاز شدیم و شرکت های دانش بنیان هر آنچه را نیاز بود مثلسی تی اسکن، ونتیلاتور و ماسک N۹۵ با دست فرزندان جوان و تحصیلکردهاین مرز و بوم به دست مردم رساند و هیچ گاه مردم برای مواد غذایی صفنبستند و برای مواد بهداشتی مشکل نداشتند و هیچ بیماری در چمن بیرونبیمارستان ها معطل نماند.

رئیس جمهور با تقدیر از مقاومت ملت ایران اظهار کرد: تحریم، کرونا، فشاررسانه ای و جنگ روانی و تهدیدهای نظامی چهار تهدید در چهار جبهه بود کهدر یک سال گذشته ما را تهدید می کرد اما ملت بزرگ ایران مقاوم ایستاد. مابحمدا از خطر بزرگ کرونا عبور کردیم اما هنوز راه درازی در پیشداریم.وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور از دیروز عنوان کرد: خوشحالم که یکی از مسئولین بزرگ بهداشتی کشور فرزند خود را برایواکسیناسیون در اختیار گذاشت تا درباره واکسن به مردم اطمینان دهد وحرف های ناروایی که در این زمینه گفته می شد را بشکند. مردم باید بداننداگر چیزی به کشور وارد می شود و یا اگر مذاکره ای صورت می گیرد وپیمانی بسته می شود همه در چارچوب مصالح ملی است و کسی چیز دیگرینباید در ذهن اش باشد. انشاءالله ما در کرونا پیروز خواهیم بود و در سالآینده هم واکسن داخلی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه دولت در روزهای پایانی خود با بزرگتریناقدامات کار خود را به پایان می رساند، اظهار امیدواری کرد: دولت در تلاشاست که شاهد یک انتخابات شکوهمند در خرداد ۱۴۰۰ باشیم. از بزرگتریندستاوردهای انقلاب توسط امام (ره) تأسیس جمهوریت در کنار اسلامیت بود. امام (ره) به ما یاد داد پای صندوق برویم در هر مسئله مهمی با انتخاب خودسرنوشت خود را تعیین کنیم. او موسس بود و ادامه دهنده راه هم مقام معظمرهبری است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در همه انتخابات تأکید کردند که انتخاب منتخببسیار مهم است اما مشارکت مردم اهم است. من عین این کلمات را چند روزپیش که در محضرشان بودم همان طور که در این ۲۵ سال بارها شنیده امبار دیگر شنیدم که تکرار کردند. همه ما باید به فکر مشارکت حداکثری در یکانتخابات شکوهمند سالم و رقابتی باشیم تا همه احساس کنند در انتخاباتهستند. ما باز هم مشارکت هفتاد و چند درصدی می خواهیم و چه اشکالیدارد که مردم باز حماسه بیافرینند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح هایی که در ماههای پایانی دولت افتتاح می شود اشاره کرد و گفت: ما اولین گام را برایاحیای شرق کشور برداشتیم و از خلیج فارس و دریای عمان آب به قلب کویررفت و تا گلگهر سیرجان افتتاح شد. برای این طرح ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان هزینه شد و این طرح باید ادامه یابد و از سیرجان به سمت مسسرچشمه و اردکان برود و ان شاءالله در این دولت عملیات انتقال آب از جنوببه اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و مشهد الرضا (ع) را آغازخواهیم کرد. تمام مطالعات و برنامه ریزی های آن انجام گرفته و این کاربزرگ دولت یک ریل گذاری برای دولت آینده است.

وی در ادامه بیان کرد: در ماه های آینده طرح احیای دریاچه ارومیه به بهرهبرداری خواهد رسید و به این قول خود عمل خواهیم کرد. همچنین استراتژیکترین طرح انرژی تاریخ ایران یعنی خط لوله نفت از بوره تا جاز (بوشهر تاهرمزگان) که هزار کیلومتر است و تمام کارهای آن به دست ایرانی ها انجامشده به بهره برداری خواهد رسید. من باید به وزارت نفت تبریک بگویم که گازما را از ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز به هزار میلیون و بنزین را از ۵۶۰میلیون به ۱۰۷ میلیون مترمکعب رساند و ما را در گاز و نفت و گازوئیلخودکفا کرد.روحانی در ادامه اظهار کرد: باید دست کشاورزان را ببوسم کهما را در گندم خودکفا کردند و تحول بزرگی در شکر و برنج ایجاد کردند وهمچنین کارگرانی که ریل را از ۱۰ هزار به ۱۴ هزار کیلومتر رساندند و راههای روستایی کشور را از ۱۱۱ هزار به ۱۱۵ هزار کیلومتر رساندند. باید ازکسانی که در ترانزیت کار عظیمی انجام دادند تشکر کنم که راه آهن را بهافغانستان رساندند و ان شاءابخش اعظم راه آهن زاهدان به چابهار همافتتاح خواهد شد و افتتاح راه آهن جنوب به دریای خزر از رشت به انزلیصورت خواهد گرفت.رئیس جمهور با بیان اینکه امروز دوره کارآمدی است،تأکید کرد: ما باید حکمرانی مان را کارآمد و روزآمد کنیم و این گونه میتوانیم در برابر همه توطئه ها بایستیم و به پیروزی دست یابیم. تردید ندارم کهسال های پیش رو سال های بهتری برای مردم خواهد بود و با ریل گذاریهای این دولت به خصوص در نفت و گاز و پتروشیمی ما سال های بهتری راخواهیم داشت.

وی ادامه داد: تا پایان دولت ارزش پتروشیمی از ۱۱ میلیارد دلار به ۲۵میلیارد دلار و از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن خواهد رسید. گاز ما از اولانقلاب تا امروز هر چه مصرف کرده ایم به هفت برابر رسیده و امروزبزرگترین تولیدکننده و کشوری هستیم که دارای عظیم ترین مخزن گازهستیم. انقلاب ما را در مسیر صحیح پیروزی و موفقیت قرار داده و می تواندما را به اوج جایگاهی برساند که مراد و مطلوب مردم بوده است.رئیس جمهوردر بخش پایانی صحبت های خود اظهار کرد: امام (ره) در سایه سرمایهاجتماعی و معنوی انقلاب را پیروز کرد. تکیه رژیم گذشته به قدرت هایخارجی بود، اما امام (ره) به قدرت ها و زرادخانه ها تکیه نداشت و تکیه اشبه مردم بود یعنی اعتماد مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم و اینسرمایه بزرگی است که می تواند ما را پیروز کند. تمام تلاش دولت این استکه با دروغ، تهمت، بدزبانی و سخنان نادرست و ناروا ما را از این سرمایهمردم محروم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا