بانک-بیمه-بورس

اعطای تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی و گردشگری

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از تمهیدات بانک برای اعطای تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد.

به گزارش نقش نیوز،سید باقر فتاحی طی بازدید از غرفه بانک در سیزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: مطابق برنامه‌های اقتصادی کشور مقرر گردید ۳۲۰ هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها به‌سوی واحدهای تولیدی و اشتغال آفرین سوق داده شود که نقش نظام بانکی در تخصیص بهینه این منابع به بخش‌های صنعت، کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن تبریک روز صنایع‌دستی به دست‌اندرکاران و هنرمندان گفت: بانک توسعه تعاون سهمیه مناسبی از این منابع طرح‌های ملی را برای تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی در زمینه صنایع‌دستی و گردشگری در نظر گرفته است.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه به حضور بانک در طرح‌های ملی اشاره کرد و افزود: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به همت دستگاه‌های اقتصادی عالی کشور و حضور چهار بانک و موسسه مالی عامل با هدف گسترش فعالیت‌های تولیدی و حفظ و توسعه اشتغال در میان مناطق روستایی با ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد و سهم بانک توسعه تعاون در این طرح، اعطای تسهیلات به میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است که تاکنون ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت گردیده و ۱۴ هزار میلیارد ریال نیز به‌عنوان باقیمانده طرح توسط بانک اجرایی خواهد شد.

وی تداوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل بازگشت اقساط تسهیلات را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: تزریق منابع جدید به اقتصاد روستایی و عشایری، مزیت‌های مهمی برای حمایت از کارآفرینان و تعاون گران این مناطق محسوب می‌شود.

فتاحی همچنین به لزوم تدابیر برای حمایت از برخی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به‌ویژه اقامتگاه‌هایی بومگردی اشاره کرد و اذعان داشت: در تلاش هستیم با هماهنگی صندوق توسعه ملی، مهلت بیشتری برای بازپرداخت تسهیلات اعطاشده به این‌گونه مشاغل در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به مأموریت و رسالت بانک در حمایت از تعاون گران  اشاره کرد و بیان داشت: اختصاص هفتاد درصد از پرتفوی تسهیلاتی بانک به بخش تعاون، تکلیف اساسنامه‌ای بانک است که پایبندی به تحقق این نسبت، همواره از اصول و ارزش‌های کارکنان به شمار می‌رود، ضمن آن‌که مراقبت از شرکت‌های تعاونی و رفع مشکلات و مسائل آن‌ها از مأموریت‌های مشترک این بانک و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سفرهای استانی تلقی می‌گردد.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همکاری با صندوق توسعه ملی و نقش عاملیتی بانک برای تأمین مالی کارآفرینان و تعاون گران از این مسیر را حائز اهمیت دانست و گفت: به‌تازگی نیز قرارداد جدیدی با صندوق توسعه ملی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال امضا گردیده است و با تلفیق این منابع با منابع داخلی بانک، زمینه‌های مناسبی برای تأمین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی و تعاونی مهیا می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا