استان هاخراسان جنوبیویژه

افتتاح پروژه های گازرسانی به 182 روستا و 52 واحد صنعتی و کلنگ زنی عملیات گازرسانی به 233 روستا بخشی از 1309 پروژه ی شرکت گاز خراسان جنوبی

رضا بهنام -خراسان جنوبی- سید محمود هاشمی در تشریح فعالیت های شرکت گاز استان در هفته دولت سال جاری گفت: تعداد 182 روستا با هزینه 158 میلیارد تومان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در ادامه گفت: همچنین عملیات گازرسانی به 233 روستا با اعتبار بالغ بر 250 میلیارد تومان آغاز خواهد گردید.
وی گفت: در حال حاضر و با احتساب پروژه های گازرسانی روستایی در هفته دولت تمامی شهرها و تعداد  950روستای استان با برخورداری 84 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی می باشند.
هاشمی در خصوص گازرسانی به صنایع استان نیز افزود: پروژه گازرسانی به 52 واحد صنعتی و تولیدی نیز در هفته دولت امسال با اعتبار بالغ بر 9 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی به 139 واحد صنعتی و تولیدی در استان خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه معادل 59 میلیارد تومان می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: هم اکنون 1440 واحد صنعتی استان نیز به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده اند که با افتتاح 52 پروژه دیگر در هفته دولت، واحدهای صنعتی بهره مند از نعمت گاز به 1492 واحد افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: علاوه بر پروژه های فوق، عملیات گازرسانی به حدود 10000 واحد مسکن محرومین در سطح 700 روستای استان خراسان جنوبی با اعتبار 91 میلیارد تومان در هفته دولت آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه گفت: همچنین عملیات اجرای خط تقویتی رینگ شهری در سه شهر بیرجند، قاین و طبس بمنظور پایداری شبکه و استمرار گازرسانی در فصول سرد نیز با اعتبار 10 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.
هاشمی به تامین اعتبار این پروژه ها از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و افزود: شرکت گاز خراسان جنوبی در نظر دارد با گازرسانی به 400 روستا در سال جاری، جمعیت روستایی برخوردار از نعمت گاز را تا 96 درصد ارتقا دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا