بانک-بیمه-بورس

افزایش انتقال وجه کارت به کارت شتابی به 10 میلیون تومان

 تمهیدات ویژه بانک مرکزی که پیش از این با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا به شبکه بانکی ابلاغ شده بود، در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد که بر اساس آن، سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی ۱۰۰ میلیون ریال در هر روز است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بانک مرکزی اواخر سال گذشته در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی تاکید کرد با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز تسهیل در استفاده از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، موارد مقرر در بخشنامه ابلاغ شده در ۲۹ آبان ۱۳۹۹، در سال ۱۴۰۰ نیز در دستور کار قرار گیرد.

بر این اساس بانک مرکزی تمهیدات ویژه خود را با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا در سال جاری به این شرح اعلام کرد که سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از مبدا هر کارت ۱۰۰ میلیون ریال در هر روز است.

سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها از ۱۰ به ۳۰ میلیون ریال و با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت، انجام‌ تراکنش قابل افزایش است.

در صورت پیوستن بانک‌ها و پرداخت‌سازها به هاب فناوران مالی، این سقف تا ۵۰ میلیون ریال نیز قابل افزایش است.

همچنین امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری تا پایان امسال و به مدت یک سال بلامانع است و سقف صدور کارت هدیه تا اطلاع ثانوی ۲۰ میلیون ریال خواهد بود.البته بانک مرکزی تاکید کرد که اصلاح فرآیند افتتاح حساب و دریافت تسهیلات در راستای کاهش زمان حضور مشتریان در شعب و انجام بیشتر امور به صورت غیرحضوری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا