بانک-بیمه-بورس

افزایش سپرده‌های بانکی در بهمن ۹۸/ تهران دارای بیشترین سپرده و تسهیلات

به گزارش نقش نیوز، جدیدترین گزارش بانک مرکزی درباره وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک استان‌ها در پایان بهمن ماه سال گذشته نشان می‌دهد که مانده کل سپرده‌ها در این مقطع بالغ بر ۲۵۷۸۰.۶ هزار میلیارد ریال شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل که ۵۵۵۷.۵ هزار میلیارد ریال بوده، معادل ۲۷.۵ درصد و نسبت به پایان سال قبل معادل ۵۱۰۷.۳ هزار  میلیارد ریال بوده، به میزان ۲۴.۷ درصد افزایش داشته است.

علاوه براین، بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۳ هزار و ۷۳۵.۷ میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۶۹.۱ هزار میلیارد ریال است.

طبق این گزارش، مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۲۰.۶ میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل که ۳۵۴۶.۷ هزار میلیارد ریال بوده معادل ۲۴.۳ درصد و نسبت به پایان سال قبل که معادل  ۳۰۳۰.۴ هزار میلیارد ریال بوده، به میزان (۲۰.۱ درصد) افزایش داشته است.

همچنین، بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۴۶۹.۶ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۶۶.۷ هزار میلیارد ریال است.

براساس این گزارش، نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی معادل ۷۸.۴ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۱.۸ و ۲.۹ واحد درصد کاهش داشته و نسبت مذکور در استان تهران معادل ۹۲.۳ درصد و استان کهگیلویه و بویر احمد ۱۰۸.۸ درصد بوده است.

یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران در این گزارش، استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران اعلام شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا