فرهنگی

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون و دانشگاه شهید بهشتی در زمینه پژوهش

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف استفاده از توانمندی‌های فنی و علمی و در راستای گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و مشاوره‌ای با دانشگاه شهید بهشتی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش نقش نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: وزارت تعاون یکی از وزارتخانه‌های مهم و بزرگ در کشور است که عهده‌دار وظایف گسترده‌ای در حوزه‌های بیمه شدگان، بازنشستگان، مهارت آموزی، رفاه، تعاون، روابط و صیانت از کار و موارد دیگر است و این گستردگی موجب شده با نگاه علمی و پژوهشی به مسائل بنگریم.

«غلامرضا پناه» افزود: امضای تفاهم‌نامه با یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور می‌تواند در این راه نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کند.
وی ابراز امیدواری کرد که در حوزه اجرا نیز با کار علمی و دانشگاهی، زمینه همکاری و تبادلات مشترک و سازنده فراهم شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله خیز بودن کشور اظهار کرد: وظیفه داریم در حوزه‌ای که مربوط به ما می‌شود اعتبار و بودجه لازم را برای یک برنامه علمی تحقیقاتی و متناسب با بافت ساختمان اختصاص دهیم تا در این زمینه نیز در آینده مشکلی به وجود نیاید.
وی ادامه داد: در طرح جامع مطالعات مهندسی و سازه‌ای در حوزه پدافند غیر عامل، بهسازی و بهینه سازی وزارتخانه و همه سازمان های تابعه مطالعاتی انجام  و برای اجرای آن طرح‌هایی تهیه خواهد شد.
پناه به پژوهش‌هایی که دو سال اخیر در وزارتخانه در حوزه مصرف بهینه انرژی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: با اجرای این پژوهش، حدود ۱۴ درصد در مصرف برق و ۳۳ درصد در مصرف گاز کاهش مصرف داشته و از طرف وزارت نیرو نیز تشویق شده‌ایم.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز معاونت روابط کار وزارت تعاون، کا و رفاه اجتماعی و دانشگاه پیام نور، تفاهم نامه همکاری در زمینه ایمنی و حفاظت نیروی کار امضا کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا