سیاسی

امیری: سیاست دولت تعامل حداکثری با مجلس است

به گزارش نقش نیوز، شورای معاونین و مدیران کل پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرائی امروز دوشنبه راه کارهای ارتقای تعامل دولت و مجلس را بررسی کردند

«حسینعلی امیری» معاون امور مجلس رییس جمهوری در این جلسه به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و از خداوند متعال خواستار توفیق حرکت در راستای آرمان‌های حضرت امام (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شد.

وی اعضای این نشست را به عنوان بدنه کارشناسی- تخصصی دولت در حوزه پارلمانی نام برد و یادآور شد: نگاه کارشناسانه و دقیق دولت تدبیر و امید موجب شد، روزهای همراه با تعامل و همکاری با مجلس دهم در راستای رفع مشکلات کشور را پشت سر بگذاریم که البته باید به نقش علی لاریجانی به عنوان رییس و اعضای هیات رییسه مجلس دهم شورای اسلامی در ایجاد فضای تعامل و همکاری دولت و مجلس اشاره کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری با استناد به اصل ۶۵ و ۹۳ قانون اساسی تاکید کرد: برای جلوگیری شائبه از دخالت نمایندگان دستگاه‌های اجرائی در شکل‌گیری کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، در نظر داریم حضور منظم و مستمر معاونین پارلمانی در مجلس شورای اسلامی را به زمان پس از تشکیل کمیسیون‌ها موکول  کنیم البته حضور موردی مسئولین اجرایی همچنان انجام می‌گیرد.

امیری یادآور شد: پس از تصویب اعتبارنامه نمایندگان و تعیین وضعیت کمیسیون‌های تخصصی مجلس، با قوت و با رویکرد همراهی و تعامل با مجلس شورای اسلامی در مجلس حضور خواهیم یافت و همانگونه که رییس جمهوری در اولین جلسه دولت بعد از تشکیل مجلس یازدهم به این موضوع تاکید داشتند، با تعامل سازنده با نمایندگان گام‌های اساسی در راستای مشکلات کشور برخواهیم داشت.

وی گفت: رییس جمهور متواضعانه طلب همکاری از مجلس شورای اسلامی را داشت و گفت، دولت دست خود را به سوی مجلس یازدهم دراز می کند، ما از مجلس اخوت را می‌خواهیم همانطور که از رهبر معظم انقلاب ابویت را می‌خواهیم و مطمئنم که با همکاری یکدیگر در این سال سخت موجب امید بیشتر مردم و یاس برای دشمنان نظام و ملت خواهیم شد و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد.

امیری افزود: تجربه نشان داده است نتیجه عدم همراهی و تعامل، ضرر و خسران ملت و کشور را به دنبال دارد و همکاری و همراهی و درک مشترک آثار خیر و برکات زیادی برای مردم بدنبال خواهد داشت.

در این جلسه معاونین و مدیران کل پارلمانی، نقطه نظرات خود را در خصوص ارتقای تعامل و همکاری های دولت و مجلس مطرح کردند.

در این جلسه که به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم به معاونین و مدیران کل سازمان و وزارتخانه‌های کشور به اختصار به شش حوزه کاری در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و رشد و رونق اتفاقات هنری، فرهنگی، بین‌المللی، رسانه‌ای، دینی، پژوهشی و فضای مجازی در دولت تدبیر و امید را تبیین و تشریح کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روح با طراوت و تازه و امید با فرهنگ و هنر  عجین است اگر توجه به این حوزه باشد سرزندگی، سلامت و امیدواری و در نهایت پیشرفت عزت برای ایران اسلامی رقم خواهد زد. همت عزیزان فرهنگ، هنر و رسانه‌ای کارشناسان زبده این حوزه بسیاری از مسائل و معضلات که ناشی از کمبود اعتبار و مشکلات دیگر در این حوزه است، را هموار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا