اجتماعی

انجام پروازهای فوق‌العاده خارجی برای بازگرداندن ایرانی‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: براساس هماهنگی‌ و رایزنی‌های صورت گرفته و با توجه به درخواست ایران، چند شرکت هواپیمایی داخلی توانستند برای بازگرداندن ایرانی‌ها به پنج مقصد خارجی مجوز پروازهای فوق العاده بگیرند.

مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در جهان بسیاری از پروازهای مسافری لغو شدند و در همین راستا هموطنانمان در برخی از کشورها باقی ماندند و نتوانستند به ایران بازگرداند.

وی افزود: در پی رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، برخی از ایرلاین‌های داخلی توانستند مجوز پروازهای فوق العاده را برای بازگرداندن ایرانیان از مقاصد خارجی مختلف بگیرند که البته این پروازها بدون مسافر در مسیر رفت انجام شد و در بازگشت ایرانیان را به کشورشان بازمی‌گرداند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: تاکنون مجوز برای بازگرداندن ایرانیان به کشور از مقاصد مختلفی چون استانبول، دوبی، میلان، رم، بمبئی و کویت دریافت شده است. اما پروازهای مسافری فعلا به توجه به شیوع ویروس کرونا انجام نخواهد شد.

وی تاکید کرد: قطعا این مجوزها تا زمانی که ایرانیان قصد بازگشت به کشورشان داشته باشند، دریافت می‌شود و انجام چنین پروازهای با رعایت همه الزامات بهداشتی ادامه خواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا تاکنون خسارات‌های وارد شده به ایرلاین‌های داخلی ناشی از شیوع ویروس کرونا تصویب و پرداخت شده است گفت: پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم و میزان خسارات وارد شده تا ۱۵ فروردین ماه امسال را برآورد و به دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد مقابله با کرونا ارسال کردیم اما تاکنون اتفاق تازه‌ای نیفتاده و این اعتبارات تخصیص داده نشده است که امیدواریم هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا