ایران

انعقاد تفاهم‌نامه احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از آغاز مراحل اجرایی انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد سرمایه‌گذاری احداث ترمینال جدید در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با ظرفیت جابحایی ۲۵میلیون مسافر در سال خبر داد.

به گزارش نقش نیوز، «محمد مهدی کربلائی» از آغاز مراحل اجرایی انعقاد تفاهم نامه و قرارداد جهت سرمایه‌گذاری در احداث ترمینال جدید در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با ظرفیت جابحایی ۲۵میلیون مسافر در سال خبر داد.

محمد مهدی کربلائی افزود: این ترمینال در راستای توسعه فرودگاه بین‌المللی در شهر فرودگاهی، که برابر اهداف تعریف شده قرار است در آینده به ظرفیت بالای ۹۰ میلیون مسافر در سال برسد، به عنوان فاز اول برنامه تعیین شده و ظرفیت پذیرایی ۲۵ میلیون مسافر در سال در سالنی به مساحت ٤١٠هزار متر مربع را خواهد داشت این طرح شامل باند جدید، پارکینگ ها و برج مراقبت پرواز نیز می باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یادآور شد: اقدامات لازم برای تهیه مستندات قراردادی و تسریع در آغاز فرآیند مطالعات، طراحی و اجرای پروژه با همکاری سرمایه گذار با سرعت در حال انجام است و به زودی تفاهمنامه این سرمایه‌گذاری بزرگ با سرمایه گذار شناخته شده و مطرح داخلی امضا می‌شود.

براساس اعلام روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، دو روز پیش نیز معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از آغاز مراحل تأمین مالی و احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) به منظور توسعه ظرفیت جابه‌جایی مسافر و بار این فرودگاه خبر داد.برنامه دولت این است که ظرفیت جابه‌جایی مسافر تا سقف ۶۰ میلیون نفر به طور سالانه با اجرایی شدن این فاز از توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) محقق شود.

روند اجرای پروژه‌های توسعه فرودگاهی در کشور در دولت تدبیر و امید شتاب بسیار خوبی گرفت. از ابتدای دولت یازدهم تا امروز ۱۰ پروژه توسعه فرودگاهی در کشور به بهره‌برداری رسیده که به انضمام پایانه “سلام” در فرودگاه امام خمینی (ره)، ۱۰ میلیون نفر به ظرفیت سالانه فرودگاهی کشور افزوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا