کارآفرینی

ایجاد ۶۰ مرکز تخصصی و دپارتمان فنی و حرفه‌ای در کشور

 رییس سازمان فنی حرفه‌ای کشور گفت: هم اکنون ۱۷ مرکز تخصصی و دپارتمان فنی و حرفه‌ای و مهارتی در کشور وجود دارد که ۶۰ مرکز دیگر نیز ایجاد می‌شود.

به گزارش نقش نیوز،علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد اصلی فنی و حرفه ای در راستای تخصصی کردن مهارتها است و این که بحث‌های آموزشی به روش جامع محوری ایفا شود.

وی با اشاره به دپارتمان‌های ملی در کشور اضافه کرد: در شهرستان بروجرد در حوزه ورشو معروفیت بالایی دارد و باید قامت ملی داده شود به این حوزه که با ایجاد این مرکز تخصصی به تدوین استانداردهای این رشته نیز پرداخته می‌شود.

اوسط هاشمی فراهم کردن شرایط لازم برای ترغیب جوانان در این حوزه گفت: لازم است که نوع تجهیز کارگاه ها به گونه ای باشد که برای جوانان اشتیاق داشته باشد و در آینده یک رشته مهارتی باشد.

رییس سازمان فنی حرفه ای کشور افزود: در کنار این موارد باید به استارت اپ ها پرداخت که راه ورود به بازارهای مختلف و بین المللی را فراهم می کنند و این باید متناسب با نگاه مشتری باشد که در بخش های  تنوع زایی، بازار رقابت و نظر مشتری موثر است.

وی اضافه کرد: این مرکز تخصصی در قامت ملی است و اگر قرار باشد این مشاغل را ملی کنیم و ظرفیت ملی پشتوانه آنها باشد این چنین مراکزی به عنوان پایلوت انتخاب می شوند و سپس از این مرکز به مناطق دیگر تکثیر داده می شود.

اوسط هاشمی با اشاره به وجود ۱۷ دپارتمان در سطح کشور افزود: در سطح کشور در طول این سالها ۱۷ تا دپارتمان ایجاد شده اما در این دوره ایجاد ۶۰ مرکز تخصصی و دپارتمان در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد سه دپارتمان در استان لرستان می باشد.

رییس سازمان فنی حرفه ای کشور گفت: تلاش سازمان این است که در استان هایی که نرخ بالای بیکاری و نرخ مهارتی ضعیفی دارند بیشتر مورد توجه قرار داشته باشند.

وی بیان کرد: در استان لرستان سه دپارتمان ملی مهارت عشایر، فناوری و آی تی که جزء مشاغل نو بوده و ورشو در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا