اجتماعی

بیش از دوسوم کرونایی ها قبل از ظهور علائم سایرین را آلوده می کنند

به گزارش نقش نیوز به نقل از زد دی نت، انتقال بی نشانه بیماری کرونا به دیگران از جمله نگرانی های جدی پزشکان و مقامات بهداشتی در سراسر جهان است و حالا مشخص شده میزان این آلودگی جدی تر و گسترده تر از حد تصور قبلی است.

اکثر افرادی که به کرونا مبتلا می شوند هیچ نشانه ای از خود بروز نمی دهند و محققان از اثرات مخرب این گروه خاموش بر روی سلامت میلیون ها نفر بیم دارند.

تحقیقات پزشکان چینی در این زمینه که نتایج آن طی این هفته منتشر شده نشان می دهد که شناسایی افراد کرونایی بدون علامت کار بسیار دشواری است و برای این کار باید تست های ژنتیک گسترده ای از میلیون ها نفر در کنار تست های مخاطی صورت بگیرد تا مشخص شود آنتی بادی مقابله با کرونا در بدن انسان تولید شده یا خیر.

محققان چینی برای بررسی این موضوع آزمایشاتی را بر روی ۱۷۷ داوطلب طی ماه های فوریه تا آوریل در شهر ووهان انجام دادند و مشاهده کردند ۶۳ مبتلا هیچ نشانه ای از ابتلا به کرونا نداشته اند. در عین حال ۵۱ نفر علائم ملایم و بقیه علائم شدید داشته اند. در مجموع نتایج تست های انجام شده بر روی ۶۳ نفر از مبتلایان نیز غلط بوده و این افراد کرونایی پاک تشخیص داده شدند. این پژوهشگران در تلاش هستند تا روش های دقیق تری را برای شناسایی ویروس کرونا بیابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا