اجتماعی

تا دیر نشده بدنتان را نجات دهید

به گزارش نقش نیوز، متخصصان می‌گویند جای خالی شیر در سبد غذایی بسیاری از خانواده‌های ایرانی هنوز پر نشده و مسئولان هم از پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور گلایه می‌کنند.

شاید شما هم با کمبود کلسیم درگیر باشید
آمارها نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف شیر در رده‌های پایینی جدول قرار دارد و از هر ۱۰ ایرانی، تنها ۴ نفر شیر و لبنیات کافی را دریافت می‌کنند. با توجه به بررسی‌های انجام شده، سرانه مصرف شیر در ایران در سالهای اخیر حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و به‌طور میانگین هر ایرانی، تنها ۷۰ لیتر شیر را در سال مصرف می‌کند.
این آمارها از ابتلای ۹۰ درصد ایرانی‌ها به کمبود کلسیم خبر می‌دهند و متخصصان می‌گویند با مصرف میزان کافی شیر و فرآورده‌های لبنی، می‌توان به کاهش این ارقام کمک کرد.
به باور متخصصان مصرف میزان کافی شیر خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش داده و حتی احتمال ابتلا به فقر ویتامین دی را هم پایین می‌آورد. از نظر متخصصان، کمبود ویتامین دی نه تنها احتمال ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد، بلکه بر سلامت روان افراد هم تاثیر منفی می‌گذارد.

تامین موادمغذی مورد نیاز بدن با نوشیدن شیر
موضوع فقط افزایش ذخیره کلسیم بدن با استفاده از شیرهایی که در پروسه ایمن تولید شده‌اند نیست. مواد مغذی متعددی که در شیر گاو وجود دارد فواید مختلفی را به بدنتان می‌رساند. بخش قابل توجهی از پروتئین، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، فسفر و چربی‌های سالم مورد نیاز بدنتان را می‌توانید با مصرف به‌اندازه شیر تامین کنید.

با تاثیرات مصرف شیر غنی شده بر سلامت آشنا شوید
مصرف شیر به‌طور کلی به تامین بخشی از نیازهای غذایی بدن کمک می‌کند، اما با کمک شیرهای غنی شده می‌توان نیازهای گسترده‌تری از بدن را تامین کرد. متخصصان می‌گویند مصرف شیرهای غنی شده در کودکی، احتمال بلند قد شدن در بزرگسالی و تقویت عضلات مصرف‌کنندگان را بالا می‌برد. گذشته از این، مادران باردار و کودکانی که در سنین رشد هستند، بیشتر از فواید شیرهای غنی‌شده بهره ‌می‌برند. مبارزه با عفونت‌های تنفسی و کاهش تاثیر آلودگی هوا بر بدن، از دیگر دلایلی است که شیرهای غنی شده را در جهان پرطرفدار کرده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا