اقتصادی

تبیین برنامه های ایدرو در سال جهش تولید

 

به گزارش نقش نیوز معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو  در نشست هم اندیشی و تبیین برنامه ایدرو در سال جهش تولید با اشاره به  سهم  فعالیت  ایدرو  در اقتصاد ملی  گفت : ایدرو از نیم قرن پیش آغازگر توسعه  صنعتی در کشور بوده  و با توسعه زیر ساخت های صنعتی سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی داشته است .

امیر بیات  تصریح کرد : اکنون در آغاز ۵۴مین سال فعالیت این سازمان ،انعطاف پذیری و چابکی در انطباق با شرایط روز صنعت وتولید کشور یکی از الزامات مهم مد نظر ایدرو به عنوان پرتجربه ترین سازمان توسعه ای کشور است .

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو  با اشاره به راهبرد های کلان  چهار گانه وزارت صمت  در خصوص برنامه های سال جاری ایدرو  گفت : تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام ، تعمیق ساخت داخل  و تامین مالی پایدار  از برنامه های ایدرو در راستای تحقق  جهش تولید  در سال ۹۹ است  .

بیات  پیگیری اجرایی شدن اولویت های ابلاغی جایگزینی واردات در طرح  های تولید پارچه چادر مشکی ، تولید گوشی تلفن همراه  ، تولید موتور سیکلت برقی و تولید تایر سنگین  را از دیگر برنامه ایدرو در سال جاری عنوان کرد .

در این نشست ، عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی وتوسعه ایدرو نیز  در تشریح  اقدامات این سازمان  گفت : سازمان گسترش در حال حاضر ۳۴   طرح و پروژه   را در دست اجرا دارد که   از این تعداد ،  ۲۵ طرح سرمایه گذاری ، ۱ طرح در حوزه پیمانکاری عمومی ، ۲ مورد مدیریت طرح و  ۶ مورد پروژه های جهش تولید است.

محمدرضا عبداللهی  پروژه یابی در مناطق محروم و کمتر برخوردار را یکی دیگر از اقدامات سازمان گسترش ذکر و خاطرنشان کرد : ایدرو در ۱۲ استان  ۳۹ طرح اولویت دار را شناسایی کرده  و برای همکاری با بخش خصوصی در خصوص  شناسایی سرمایه گذار  فراخوان عمومی  داده است .

وی ارزش سرمایه گذاری این طرح ها را ۱۹۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال  زایی مستقیم ۵۶۰۰ نفر  عنوان کرد .

عبداللهی در ادامه افزود :  طرح تکمیل مجمتع صنعتی اسفراین  ، واحد بیو اتانول سوختی کرمانشاه ،  طرح تولید بیو ایمپلنت های الو گرافت در تهران و کرمانشاه  و طرح تولید فیلتر های تصفیه آب در ایلام  از طرح های هستند که امسال به  بهره داری می رسند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا