بین الملل

تشییع پیکر شهید ابومهدی المهندس در بصره با حضور گسترده مردمی

مراسم تشییع پیکر شهید ابو مهدی المهندس، نایب‌رئیس الحشد الشعبی عراق، که روز جمعه در حمله تجاوزکارانه آمریکا به بغداد به شهادت رسید، با حضور گسترده مردم این کشور آغاز شد.

نوشته های مشابه

حساب کاربری بخش اطلاع‌رسانی بسیج مردمی عراق در توئیتر نوشت: «پیکر شریف شهید فرمانده ابو مهدی المهندس به عراق بازگشت و وارد استان بصره شد تا با تشییع با شکوه، به نجف اشرف منتقل شود.»

پیش از این خبرنگار شبکه تلویزیونی العراقیه از حضور میلیونی عراقی‌ها در مراسم تشییع پیکر ابو مهدی المهندس، نایب‌رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، خبر داد و گفت مردم از گذرگاه مرزی شلمچه تا محل برگزاری مراسم یعنی میدان الطیران منتظر ورود پیکر این شهید هستند.

او گفت مردم بصره به صورت میلیونی تجمع کرده‌اند و الان تقریبا هیچ جای خالی در محل برگزاری مراسم و اطراف آن وجود ندارد. تشییع‌کنندگان پرچم‌های عراق و بسیج مردمی را در دست دارند. میلیون‌ها تشییع‌کننده تجمع کرده‌اند و همه راه‌ها بسته شده است. همه مناطق اطراف محل برگزاری مراسم مملو از مردم اعم از پیر و زن و سالمندان و کودکان هستند. پیکر این شهید از بصره به ذی قار و از آنجا به دیوانیه و سپس به نجف اشرف انتقال داده خواهد شد.

حضور گسترده مردم بر خلاف همه پیش بینی‌های امنیتی و آماری بود. انتظار می‌رفت پیکر مطهر ساعت نه صبح به وقت بصره وارد بصره شود، اما حضور گسترده مردم در خیابان‌ها به خصوص خیابان اصلی از شلمچه به سمت مرکز شهر مانع این کار شده است. تعداد جمعیت تشییع‌کنندگان بی‌سابقه و بسیار زیاد است. جمعیت از گذرگاه شلمچه شروع می‌شود تا محل برگزاری تجمع ادامه دارد.

مردم و نیرو‌های امنیتی با یکدیگر همکاری دارند تا امنیت مراسم را تأمین کنند.

پایگاه العراقیه نیز اعلام کرد عراقی‌ها از سایر استان‌های عراق راهی استان بصره شده‌اند تا در مراسم تشییع پیکر شهید ابو مهدی المهندس شرکت کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا