اقتصادی

تعدد قوانین و دستورالعمل‌ها از مشکلات بخش تولید

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تعدد قوانین و دستورالعمل‌ها از مشکلات بخش تولید و از موانع تحقق شعار سال به شمار می‌رود، گفت: بسیاری از مقررات، موازی و گاهی مغایر با یکدیگر هستند و از سوی دیگر تفاسیر مختلف از قوانین موجب ایجاد مانع بر سر راه تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

«خسرو فروغان» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ به «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر تولید و صادرات برای توسعه اقتصادی کشور تاکید داشتند اما برخلاف توصیه‌های انجام شده، اهداف مورد نظر به طور کامل تحقق نیافته است.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بخش‌های مختلف برای رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند اما تاکنون به موفقیت کافی دست نیافته‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل دست نیافتن به بهبود و رشد در تولید، موانع و اختلاف نظرها در بخش‌های مختلف است و نمی‌توان با دستورالعمل‌های جدید دولت‌ها به سرعت آن را رفع کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات بانکی از دیگر مشکلات و موانع برای تولید و توسعه کشور است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات موجود در کشور سیاست گذاری مناسبی از سوی بانک ها برای پشتیبانی و حمایت از تولید نمی شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بخشی دیگر از قوانین برای تولیدکنندگان استانی است، تاکید کرد: در صورت یکسان سازی و کاهش قوانین و مقررات، تولید به سرعت رشد و افزایش پیدا خواهد کرد.

فروغان با اشاره به وضعیت اقتصادی در کشور، اظهار داشت: شرایط به گونه ای پیش می رود که موجب فساد اداری در دستگاه های مختلف شود که مانع دیگری برای دریافت مجوزها به وجود می آید و در نتیجه تولید، سرمایه گذاری و تجارت با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از دولت ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده اند، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و دولت باید مشکلات و موانع را به صورت ریشه ای رفع کنند و برای حمایت از تولید موانع اصلی و دلایل فساد را پیدا کرده و در صدد رفع آن اقدام کنند.

به گفته این فعال اقتصادی در صورتی که ریشه مشکلات و موانع پیدا و رفع شود، فردای روشن را رقم می زند؛ اما اگر با این روند پیش برویم و تغییرات اساسی صورت نگیرد به اهداف تعیین شده دست پیدا نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا،  امسال رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا