آخرین اخبار

تهران همچنان در شرایط قرمز کروناست/ تمدید محدودیت‌ها و دورکاری حداقل تا اواسط شهریور ضروری است

به گزارش نقش نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در گفت‌و گوی زنده خبری دیشب ۲۷ مرداد، با اشاره به همجواری استان البرز با تهران، از وضعیت  هشدار و شرایط قرمز این استان خبر داد و افزود: طبیعتا به دلیل تراکنش این استان‌ها شیوع کرونا(corona) در هفته‌های پیش رو همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: در ۲۴ ساعتی که گذشت، تعداد بیماران جدیدی که در بیمارستان‌های استان تهران با تشخیص کرونا بستری شده‌اند، در بخش‌های عادی ۴۰۲ بیمار و در بخش‌های ویژه به ۱۳۳ بیمار رسیده است.

دکتر زالی ادامه داد: سهم مراجعان جدید سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی با تشخیص کووید ۱۹ که نیاز  به بستری داشته‌اند، ۸.۴ درصد بوده و از این تعداد سهم افرادی که نیاز به بستری در بخش آی‌سی‌یو داشته اند نیز ۲۴ درصد گزارش شده است.

وی تاکید کرد: این آمار در مقایسه با هفته گذشته بیانگر این است که مجموعا کاهش هفت‌درصدی در مبتلایان کرونایی را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به افت محسوس مراجعان سرپایی مشکوک و یا مبتلا به کرونا به مراکز بهداشتی، از کاهش ۱۱ درصدی در این بخش خبر داد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران بر ضرورت استمرار تمدید محدودیت‌های تردد خصوصا در حوزه کارمندی تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد تمدید محدودیت‌ها و استفاده از فضای دورکاری حداقل تا اواسط شهریور ضروری باشد.
دکتر زالی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون‌های کنکور  ۹۹ اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهری با همراهی سازمان آتش‌نشانی، آمادگی کامل خود را با هدف اجرای فرآیندهای ضدعفونی مراکز  برگزاری آزمون‌ها اعلام کرده اند تا سلامت داوطلبان در بالاترین سطح تضمین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا