ویژه

توانمندی ایران در طراحی توربین و ژنراتور نیروگاهی

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: کشورمان علاوه بر توانایی در ساخت توربین و ژنراتور که مهم‌ترین بخش‌های نیروگاه برق است، هم اکنون قادر به طراحی این تجهیزات مهم نیز است.

به گزارش نقش نیوز،از شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران، «اسماعیل نمازی» افزود: ساخت نیروگاه در ایران، از احداث نیروگاه با استفاده از قطعات خارجی آغاز شده است.وی ادامه‌داد: تا پیش از انقلاب اسلامی نیروگاه‌ها توسط متخصصان خارجی ساخته، بهره‌برداری و تعمیر می‌شد.

نمازی خاطرنشان‌کرد: پس از جنگ و اعمال تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی سازنده توربین حاضر به تامین قطعه برای نیروگاه‌هایی که خودشان ساخته بودند، نشدند و این موضوع سبب حرکت کشور به سمت داخلی‌سازی قطعات شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت تولید برق حرارتی اضافه‌کرد: ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ برابر شد.وی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب نزدیک به هفت هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور نصب شده بود که این رقم هم اکنون به ۸۵ هزار مگاوات رسیده است.نمازی درباره میزان خاموشی در کشورمان، افزود: رکورد ایران در بروز خاموشی‌ها قابل قبول است، متوسط خاموشی‌های جهان به ازای هر مشترک هفت تا هشت دقیقه و این رقم در ایران ۲۰ دقیقه به ازای هر مشترک است.مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت تولیدبرق حرارتی درباره روند تعمیرات نیروگاهی ادامه‌داد: امسال انجام ۱۰۰ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: تعمیرات نیروگاهی از ابتدای مهر ماه شروع و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد که تاکنون ۵۰ درصد ظرفیت تعیین شده تعمیرات انجام شده است.

گفتنی است، پیشتر وزیر نیرو با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شده در بخش انرژی الکتریکی کشور، گفت: ظرفیت نیروگاهی در زمان حاضر نسبت به سال‌های پیش از انقلاب رشد ۱۲ برابری داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا