اقتصادی

تورم، اشتیاق سرمایه گذاری در مسکن را افزایش می دهد/بازارهای ارز و بورس در افزایش قیمت مسکن موثر هستند

به گزارش نقش نیوز، فرید قدیری گفت: متاسفانه قیمت مسکن در اردیبهشت ماه افزایش پیدا کرد. در فاصله بین ماه فروردین تا آخر اردیبهشت امسال قیمت مسکن ۹ درصد افزایش پیدا کرد.
این کارشناس حوزه مسکن با اشاره به علت رشد قیمت مسکن در شرایط رکود معاملات، توضیح داد: در اردیبهشت بعد از یک ماه تعطیلی، ۹ هزار واحد مسکونی در تهران به فروش رسیده اند و این میزان را نمی توان به رونق فروش مسکن ربط دارد. در یک سال اخیر در بازار فروش آپارتمان در تمام شهرهای کشور با رکود مواجه بودیم.
فرید قدیری ادامه داد: متاسفانه بسیاری از زوجین جوان در یک سال گذشته توانایی خرید مسکن نداشتند.
وی با اشاره به این که بازارهای ارز و بورس در افزایش قیمت مسکن موثر هستند، تصریح کرد: هیجان و شوک به وجود آمده در بازارهای غیر مسکن باعث می شود تا قیمت خانه در کشور افزایش پیدا کند.
این کارشناس حوزه مسکن با اشاره به این که در بازارهای ارز و بورس بازدهی قیمت ها روز به روز تغییر می کنند، اظهار داشت: افرادی که نقدینگی دارند و نگران سرمایه خود هستند، دارایی خودشان را به سمت بازارهای کم ریسک می برند و سود بلند مدتی را کسب می کنند. بازار ملک و مسکن از جمله بازارهای کم ریسک است که در بلند مدت سود می دهد.
فرید قدیری ادامه داد: در اصطلاح عامیانه اکثر مردم اعتقاد دارند که سرمایه گذاری در بازار مسکن زیان ندارد.
وی با اشاره به این که مردم کشورهای خارجی به اندازه ایرانی ها اشتیاقی به سرمایه گذاری در بازار مسکن ندارند، اظهار داشت: مردم ایران به دلیل افزایش نرخ تورم به سمت بازار ملک و مسکن سوق پیدا می کنند.
این کارشناس مسکن تصریح کرد: ایرانی ها پولشان را وارد بازار مسکن می کنند تا از این طریق در سال های آینده به تناسب تورمِ به وجود آمده دارایی داشته باشند.
وی با اشاره به این که اقتصاد ایران الان بیمار است، اظهار داشت: ما باید به دنبال ریشه بیماری در اقتصاد باشیم و نمی توانیم با مُسکن های مقطعی اقتصاد کشور را سامان دهیم.
فربد قدیری اضافه کرد: چرا نباید سرمایه های مرتبط با حوزه ملک، در شهرهایی متمرکز شوند که با کمبود مسکن مواجه هستند؟
متاسفانه امروزه حدود ۲۰ میلیون ایرانی در بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند.
این کارشناس مسکن در ادامه توصیه کرد: کسی که در ساخت و ساز خانه سرمایه گذاری کند به مراتب سود بیشتری را نسب به کسی می برد که خانه ساخته شده را خریداری کرده است.
وی با بیان این که الان تقاضای سرمایه ای در بازار مسکن حرف اول را می زند، اظهار داشت: شایسته است که موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی جدی گرفته شود و مورد توجه دولت قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا