آخرین اخبار

تولید ۱۱۸ هزار دستگاه خودرو در دو ماهه  سال جاری

بررسی آمارهای منتشر شده سامانه کدال حاکی از تولید ۱۱۸ هزار و ۵۴۶ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۱۱۷ هزار و ۲۵۷ دستگاه خودرو) رشد ۱.۱ درصدی نشان می‌دهد.برپایه این گزارش، در دو ماهه امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو ۵۴ هزار و ۲۸۱ دستگاه خودرو تولید کرد که مشتمل بر ۳۷ هزار و ۵۵۱ دستگاه در گروه پژو، چهار هزار و ۴۳۶ دستگاه در گروه سمند، ۶ هزار و ۹۳۷ دستگاه دنا، چهار هزار و ۵۳ دستگاه رانا، ۹۱۶ دستگاه هایما و ۱۸۸ دستگاه تارا بود.

جمع تولیدات این خودروساز در هم‌سنجی با پارسال افت ۶.۲ درصدی داشته است.

آبی‌پوشان جاده مخصوص در اردیبهشت‌ماه امسال ۲۰ هزار و ۴۲۸ دستگاه خودرو تولید کردند.

رشد ۱۲ درصدی تولید سایپا

در این مدت گروه سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور موفق به تولید ۴۸ هزار و ۵۶۰ دستگاه خودرو شد که شامل ۴۲ هزار و ۷۵۷ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، سه هزار و ۶۲۶ دستگاه سایپا ۱۵۱ (وانت پراید) و دو هزار و ۱۷۷ دستگاه شاهین بود.این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۲.۰۶ درصدی نشان می‌دهد.نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در اردیبهشت‌ماه امسال ۲۷ هزار و ۱۶۶ دستگاه خودرو تولید کرد.

افت ۲.۲ درصدی پارس‌خودرو

تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید ۱۵ هزار و ۷۰۵ دستگاه خودرو شامل ۱۲ هزار و ۳۸ دستگاه در گروه Q۲۰۰ (کوئیک)، ۲ هزار و ۳۵۳ دستگاه کوئیک معمولی، یک‌هزار و ۲۸۱ دستگاه در گروه S۲۰۰ (ساینا) و ۳۳ دستگاه در گروه برلیانس شدند.

این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ افت ۲.۲۳ درصدی نشان می‌دهد.

جمع تولیدات این خودروساز در اردیبهشت‌ماه امسال ۶ هزار و ۶۳۹ دستگاه به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است.

با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.پیشتر «محسن صالحی‌نیا» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایدرو عنوان‌کرد: صنعت خودروسازی در مسیر قابل قبولی رو به بهبود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا