آخرین اخبار

جهانگیری بر تخصیص ارز و ترخیص سریعتر کالا از بنادر تاکید کرد

به گزارش نقش نیوز، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جلسه ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر کشور ضمن تاکید بر تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، دستگاه‌های مرتبط را ملزم به فراهم ساختن شرایط برای واردات سریعتر این کالاها از بنادر کرد.

در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان دستگاه های مربوطه برگزار شد، ‌پیرامون نحوه اختصاص ارز جهت ترخیص نهاده های دامی از بنادر کشور و نیز اتخاذ راهکارهایی جهت خرید کالاهای ضروری مورد نیاز کشور بحث و تبادل نظر شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و رییس کل گمرک کشور نیز در این جلسه بطور جداگانه گزارش هایی در خصوص آمار شناورهای حامل و در حال تخلیه کالاهای اساسی و میزان ذخایر این کالاها در انبارهای بنادر جنوبی وشمالی کشور ارائه کردند.

بر اساس این گزارش ها بیش از سه میلیون و ۹۵ هزار تن کالاهای اساسی و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالاهای غیر اساسی در بنادر کشور وجود دارد.

در این گزارش‌ها با اشاره به نیاز کشور به کالاهای اساسی شامل گندم، ‌جو، ‌ذرت، دانه‌های روغنی، کنجاله، شکر، برنج و روغن خوراکی اشاره و راهکارهایی برای تامین ارز مورد نیاز جهت ترخیص ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا