آخرین اخبار

حمایت ۷۷ هزار میلیارد تومانی از کسب‌وکارها در دوران کرونا

 سال گذشته طرح‌های حمایتی بسیاری برای مدیریت آثار و پیامدهای اقتصادی کشور اجرا شد و دولت در مجموع ۷۷ هزار میلیارد تومان به خانواده‌ها، کسب‌وکارها، بیکاران و همچنین بخش درمان کشور به صورت مستقیم کمک کرده است.

به گزارش نقش نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونابه عنوان بازوی تصمیم سازی ستاد ملی کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در کشور تاکنون بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را رصد کرده و متناسب با نیاز هر یک از این بخش‌ها و توانایی دولت، بسته‌های حمایتی مختلفی را طراحی و تدوین کرده است.

ارائه تسهیلات مختلف از جمله وام یک میلیون  تومانی به خانوارها در دو مرحله، پرداخت مقرری به شاغلان بیکار شده در دوران کرونا، حمایت ویژه از بخش‌های درمان، گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان، وام ودیعه مسکن، وام‌ اشتغال محور ارزان قیمت به کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا، امهال یا تمدید مهلت پرداخت عوارض، مالیات و بدهی‌های مالیاتی، بسته‌های معیشتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی برای خانواده‌ها، بخشودگی اجاره‌بهای املاک دولتی که در اختیار اصناف مختلف آسیب دیده بوده است و … از جمله طرح‌هایی است که در بازه زمانی یاد شده اجرا شده و مجموعا بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان خرج روی دست دولت گذاشته است.

در این راستا،  برای حمایت از خانواده‌ها در مجموع ۴۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد که ۲۲ هزار میلیارد تومان در قالب وام یک میلیون تومانی بود که در مرحله اول به ۲۳ میلیون خانوار و در مرحله دوم نیز هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان واریز شد.

یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به عنوان بسته معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای یک میلیون خانوار آسیب پذیر و ۱۴ هزار میلیارد تومان به شکل ماهیانه یکصد هزار تومانی به ۳۰ میلیون خانوار تا پایان سال ۹۹ پرداخت شد.

کمک دیگر دولت از خانواده‌ها به شکل وام ودیعه مسکن بود که برای این مورد نیز ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۹۹ پرداخت شد که در کلان شهرها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، شهرهای بزرگ وام ۳۰ میلیون تومان تومانی، شهرهای کوچک نیز تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی به ۱۲۰ هزار نفر مستاجر با نرخ ۱۲ درصد واریز شد.

دولت در زمینه حمایت از کسب و کارها ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصد به رسته‌های ۱۴ گانه آسیب دیده از کرونا و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های بزرگ حمل و نقل هوایی پرداخت کرد.

دولت دوازدهم برای حمایت از شاغلان بیکار ۲ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری و در حمایت از بخش درمان ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا